Tragedia MH370. Concluzia derutantă a raportului final

Data actualizării: Data publicării:
Chen_MH370_Simulation

Guvernul malaezian a dat, luni, publicității raportul final al disparției zborului MH370, unul dintre cele mai mari mistere din istoria aviației.

Zborul MH370, cu 239 de persoane la bord, a dispărut în timp ce zbura de la Kuala Lumpur la Beijing pe 8 martie 2014.

Incidentul a declanșat o veritabilă epopee, cele mai ample căutări din istorie.

După patru ani de investigații, concluzia anchetatorilor malaezieni este următoarea: „Nu putem găsi motivul pentru care avionul a deviat de pe traseul planificat. Echipa nu poate spune care este motivul real al disprației”.

Declarațiile îi aparțin lui Kok Soo Chon, șeful anchetei derulate de autoritățile din Malaezia.

Devierea aeronavei de pe ruta planificată este mai mult decât un rezultat al „anomaliilor de sistem”, susține Chon în raport, adăugând că ieșirea de pe traseu a fost făcută „prin control manual”.

Raportul a identificat și greșeli de procedură la nivelul controlorilor de trafic aerian, care nu au „declanșat diferite faze de urgență” pentru a porni operațiunea de salvarea și căutare a echipajului.

De asemenea, în raport se precizează că aeronava, un Boeing 777, era într-o stare tehnică bună și că nu a existat nicio defecțiune care să fi putut contribui la dezastrul aviatic.

„Să investighezi cazul MH370 este una dintre cele mai grele misiuni din lume”, deoarece nu există un caz precedent care să poată servi drept model de abordare, mărturisește Kok Soo Chon. „Am citit toate acuzațiile, toate bârfele de pe rețelele de socializare și le-am luat pe toate în calcul”.

Puteți urmări aici LIVE TEXT-ul The Guardian: RAPORT MH 370

Malaezia a fost de acord în ianuarie să plătească firmei Ocean Infinity, cu sediul în Houston, până la 70 de milioane de dolari dacă găseşte avionul în 90 de zile de căutări în sudul Oceanului Indian.

Și aceste căutări s-au soldat cu un eșec.
    
Operaţiunile pentru găsirea Boeingului 777 erau anterior aşteptate să se încheie în iunie, iar acordul de 90 de zile nu acoperea timpul necesar realimentării şi reaprovizionării vasului de căutare Seabed Constructor.

Cu toate acestea, Ocean Infinity a terminat cercetarea zonei stabilite în aprilie şi a cerut o prelungire până pe 29 mai.

Decizia de a angaja Ocean Infinity a fost luată după ce Australia, China şi Malaezia au încheiat fără succes căutări ce au costat peste 160 de milioane de dolari într-o zonă de 120.000 km2 în Oceanul Indian anul trecut, în ciuda cererilor anchetatorilor ca zona să fie extinsă spre nord cu 25.000 km2.

 

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri