„Trenul Țarului”. Ruşii au construit o linie de apărare de 30 de kilometri formată din 2.000 de vagoane în estul Ucrainei

Data actualizării: Data publicării:
tren-tar-ISW
Ruşii au construit o linie de apărare de 30 de kilometri formată din 2.000 de vagoane în estul Ucrainei. Sursa: X/ISW

Rușii au construit un tren cu peste 2.000 de vagoane de marfă în Donețk pentru a se proteja de atacurile Ucrainei, transmit experții de la Institutul pentru Studiul Războiului (ISW). Ei susțin că acest așa-zis "tren al țarului", lung de 30 de kilometri, amplasat între localitățile Olenivka și Volnovakha din regiunea ocupată Donețk, a fost probabil construit pentru a servi drept linie de apărare împotriva viitoarelor atacuri ale Kievului, însă rușii ar putea avea și alte planuri cu el, transmite pravda

Potrivit estimărilor analiștilor, trupele rusești au construit o barieră de 30 de kilometri, supranumită "trenul țarului", în regiunea ocupată Donețk, probabil pentru a fi folosită pe post de linie defensivă împotriva viitoarelor ofensive ucrainene. Mai exact, potrivit celor mai recente imagini satelitare, de pe 6 și 10 februarie 2024, trupele rusești au realizat în ultimele nouă luni o linie lungă de vagoane, care se întinde de la Olenivka ocupată până la Volnovakha.

Organizația DeepState a relatat că forțele rusești au asamblat peste 2.100 de vagoane de marfă pentru a obține un tren lung de 30 de kilometri.

Se pare că trupele rusești au început să asambleze trenul în iulie 2023. Rușii intenționează probabil să îl folosească ca linie defensivă împotriva viitoarelor ofensive ucrainene.

Linia de cale ferată dintre Olenivka și Volnovakha se află la aproximativ șase kilometri de front, care, potrivit estimărilor ISW, se află la sud-est de satul Novomykhailivka în punctul cel mai apropiat, și este situată pe o porțiune a câmpului de luptă care era relativ liniștită atunci când forțele rusești au început construcția.

Analiștii au remarcat că forțele rusești au obținut recente câștiguri teritoriale neînsemnate în zonă.

În același timp, ISW sugerează că "rușii ar fi putut asambla trenul și în alte scopuri".

Informațiile prezentate de ISW la 11 februarie

Președintele ucrainean Volodimir Zelenski l-a numit pe generalul-locotenent Oleksandr Pavliuk în funcția de comandant al forțelor terestre ucrainene, înlocuindu-l pe actualul comandant-șef ucrainean, generalul-colonel Oleksandr Sîrski. Se pare că forțele ruse au construit o barieră lungă de 30 de kilometri, supranumită "trenul țarului", în regiunea ocupată Donețk, probabil pentru a servi drept linie de apărare împotriva unor viitoare atacuri ucrainene.

Potrivit observațiilor militarilor ucraineni, industria de apărare rusă (DIB) nu este atât de productivă pe cât o prezintă autoritățile ruse, dar aceasta este în continuare capabilă să susțină efortul de război al Rusiei.

Capacitatea redusă de producție a industriei militare a Rusiei nu garantează că țara va avea dificultăți în a realiza suficient echipament militar pentru a-și susține efortul de război în ritmul actual sau pe termen lung.

Forțele rusești au făcut progrese care au fost confirmate în apropiere de Avdiivka și în vestul regiunii Zaporojie, pe fondul continuării confruntărilor de-a lungul întregii linii de front.

CNN a transmis pe 11 februarie că Rusia a recrutat până la 15.000 de nepalezi pentru a lupta în Ucraina, mulți dintre aceștia plângându-se de condițiile precare și de lipsa unei pregătiri adecvate înainte de trimiterea lor pe cele mai active linii de front din Ucraina.

Autoritățile ruse continuă eforturile de a întări controlul social asupra tinerilor și studenților din Ucraina ocupată și de a-i îndoctrina cultural în ceea ce privește identitatea și ideologia rusă.

Editor : Andreea Smerea

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri