Sari la conținut

Maşinile Tesla, „cârpite” până la poarta fabricii. Dezvăluirile unor foști angajați

Maşinile Tesla sunt construite „pe genunchi” - o spun foştii angajaţi ai companiei care vorbesc despre rate uriaşe de defecte descoperite la ultima inspecţie înainte ca maşinile să iasă din fabrică. 90% dintre ele ar fi cu probleme, comparativ cu mai puţin de 10% cât e nivelul la Toyota. Tesla nici nu confirmă, nici nu infirmă datele. Spune doar că după ce ies de pe banda de asamblare, unele maşini intră în reparaţii, fiindcă Tesla e în căutarea perfecţiunii.

O maşină de lux, cârpită până la poarta fabricii. Nouă foşti angajaţi ai Tesla au descris pentru Reuters un sistem în care la controlul calităţii se descoperă foarte des că portierele nu se închid, că scaunele nu sunt prinse bine sau că unele componente pur şi simplu lipsesc. După cinci ani de când a început producţia modelului S, în continuare la teste apa pătrunde în habitaclu, spun aceştia. Versiunea Tesla e că fiecare maşină trece prin 500 de teste până să fie scoasă la vânzare şi că inginerii săi intervin să remedieze cele mai mici probleme. O reparaţie poate însemna, de pildă, închiderea unui spaţiu de o fracţiune dintr-un milimetru.

Precizia însă lipseşte la multe dintre maşinile care ajung la clienţi. JD Power, una dintre cele mai mari companii de cercetare de piaţă din industria auto, a descoperit spaţii mari la îmbinări şi cazuri în care mânerele de portiere nu funcţionează. Au observat zgârieturi, au auzit scârţâituri şi au închis cu o concluzie greu de digerat pentru Elon Musk: Tesla e necompetitivă pe segmentul de lux, duce lipsă de precizie şi atenţie la detaliu, iar toate se trag de la lipsa de experienţă.

Nu doar execuţia, ci şi ideea de la care a plecat îşi arată acum limitele. Dacă producătorii tradiţionali au mii de furnizori, Tesla îşi produce singură mare parte dintre componente. A sperat că îşi va reduce astfel costurile, însă nici peticeala făcută în fabrică nu costă puţin. Tot în logica economiilor, şi-a automatizat puternic procesul de producţie pentru a descoperi ulterior că roboţii industriali încă nu sunt îndeajuns de fiabili.

Recent,Tesla a amânat ţintele de producţie pentru modelul 3 şi a chemat în service 11.000 de SUV-uri Model X fiindcă exista riscul ca scaunele să nu rămână fixe în caz de accident. Toţi producătorii fac rechemări, însă la Tesla problemele afectează o parte mare din vânzările totale şi ameninţă viitorul companiei dacă Model 3, cel care trebuia să ducă Tesla pe profit, nu poate fi produs în volume mari.

Foştii angajaţi desenează un întreg sistem în care problemele de concept sunt rezolvate pe parcurs prin fel de fel de improvizaţii. Ei spun că în parcarea fabricii din California ar exista spaţii speciale unde sunt duse maşinile care au nevoie de reparaţii după ce ies de pe banda de asamblare. Acolo ar fi şi câte 2.000 de maşini simultan, spun angajaţii. Însă Tesla neagă că aceste spaţii ar exista.

Etichete: masini electrice , tesla , elon musk , masini tesla , defect masini tesla , teste masini tesla

Pe aceeași temă
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale