Sari la conținut

Un nou model de la Tesla. Va fi lansat în două săptămâni

N-a avut adversari naturali în piaţă maşinilor electrice de lux, dar acum se aventurează într-un ecosistem străin.

Model 3 va fi prima maşină de masă ce va purta sigla Tesla şi totodată prima ocazie când marca nu va mai fi în vârful lanţului trofic.

La un preţ de 35.000 de euro, modelul 3 va atrage un client diferit faţă de ce a avut Tesla până acum. Cu mai puţini bani, cu o nevoie mai mică de a plusa la imagine, mai puţin pasionat să investească în revoluţia verde a lui Musk şi cel mai probabil mai pragmatic, mai interesat de costuri şi de performanţa maşinii. Asta înseamnă că odată ce coboară o treaptă din piaţă luxului, Tesla se va bate cu maşini precum Chevrolet Bolt, dar şi cu maşini convenţionale precum Mercedes C Class sau BMW seria 3.

O Tesla cu standarde mai joace se loveşte însă repetat de zidul banilor. Dacă şoferul tipic de model S deţine şi o altă maşină, clientul potenţial pentru model 3 s-ar putea să nu-şi permită să cumpere staţia de încărcare a bateriei pentru acasă. Ba mai mult, s-ar putea să nu aibă o casă unde să aibă spaţiu să o instaleze. Va fi cu atât mai grav cu cât modelul 3 ar fi cel mai probabil singură maşină a clientului ţintă, care s-ar putea să prefere să scape de dureri de cap şi să-şi ia un BMW.

Poziţionarea ceva mai umilă s-ar putea însă să fure şi din strălucirea surorilor mai luxoase.

Modelul S pare mai puţin exclusivist într-un oraş unde modelul 3, pe care tot Tesla scrie, e pe toate drumurile. Nevoia de imagine a clientului cu care marca a prosperat poate fi deodată nesatisfăcută. Modelul 3 însă va pune presiune uriaşă inclusiv pe modelul de business al Tesla, pe felul ei particular de a face lucrurile. Compania lui Musk duce conceptul de integrare pe verticală la extrem - dacă alţi producători se bazează pe mii şi mii de furnizori, Tesla îşi face singură majoritatea componentelor.

Liniile de producţie încep cu oţel şi plastic brut iar la capăt iese maşină. La un preţ de peste 75.000 de dolari, strategia funcţionează; la unul de 35.000 s-ar putea să apară probleme de costuri, plus riscul unei dificultăţi tehnice în care o anume piesă nu poate fi făcută şi mii de maşini trebuie să fie gata. Producătorul convenţional are şi furnizori de plan B. Tesla se are doar pe sine. Pe acelaşi şablon au fost creionate toate părţile afacerii - de pildă Tesla nu lucrează nici cu dealeri ci îşi vinde singură maşinile, ceea ce înseamnă, din nou, că nu îşi poate împrăştia riscurile. Tesla, cea care le oferă tot pachetul clienţilor, le da şi energie gratis la propriile staţii de încărcare. Ar putea fi atractiv în special pentru şoferul modelului 3, însă promisiunea va fi greu de dus dacă Tesla chiar va reuşi să îşi crească vânzările de 10 ori până în 2020. În final, modelul sau de a opera e foarte scump şi s-ar putea să nu funcţioneze dacă nu încasează îndeajuns. Barclays crede că producătorul va cheltui 11 miliarde de dolari în următorii 5 ani şi nu va genera profituri semnificative până atunci. Totuşi pentru Musk, scopul ultim al Tesla e să mute toată piaţă auto în direcţia maşinilor electrice, nu doar piaţă de lux.

Etichete: auto , piata auto , motor , masina , video , model , pret , tesla

Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale