Cercetătorii au descoperit un metal extraterestru în interiorul unui meteorit căzut pe Pământ

meteorit

Descoperire impresionantă făcută de cercetători, în interiorul unui meteorit căzut pe Pământ în anul 1951. Păstrat la Museul Victoria din Australia, meteoritul Wedderburn a fost recent studiat de cercetători care au descoperit un mineral metalifer care nu a mai fost văzut până acum în natură.

„Edscottite” este numele mineralul bogat în fier și carbon care se formează în timpul unui proces de topire. Cercetătorii din California au examinat o placă a meteoritului și au fost surprinși să găsească în interiorul său mineralul, notează CNN.

Modul în care s-a format nu este încă clar. Geoffrey Bonning, un om de știință de la Universitatea Națională Australiană a explicat că edscottite-ul a fost eliminat din miezul altei planete.

„S-a format atunci când mai mulți asteroizii au format o planetă mare. Planeta s-a încălzit în timpul formării sale, iar metalul fierbinte a picurat în miezul său. Acest meteorit avea o abundență de carbon în el. Și cum s-a răcit încet, fierul și carbonul s-au reunit și au format acest mineral", a spus Bonning.

În cele din urmă, planeta ar fi putut fi lovită de un alt corp astronomic și distrusă, aruncând resturile peste sistemul solar.

Studiile anterioare au dezvăluit că meteoritul conținea urme de fier și aur, dar și minerale mai rare.

Între 2015 și 2019, cercetătorii au descoperit 31 de noi minerale carbonice, majoritatea viu colorate.

Editor: Robert Kiss