Propunere revoluționară. Oamenii ar putea locui într-o colonie formată din mii de sateliți, în jurul planetei pitice Ceres

profimedia-ceres colonie spatiala
Imagine cu caracter ilustrativFoto: Profimedia Images

O nouă lucrare propune construirea unei mega-colonii formată din mii de sateliți care orbitează planeta pitică Ceres, aflată în centura de asteroizi dintre Marte și Jupiter, potrivit Live Science.

Lucrarea care propune construirea unui habitat uman uriaș, format din mii de structuri cilindrice care ar putea găzdui fiecare până la 57.000 de oameni, aparține astrofizicianul Pekka Janhunen de la Institutul Meteorologic Finlandez din Helsinki.

Acesta descrie viziunea sa despre un „megasatelit” format din mii de nave spațiale cilindrice, toate legate între ele într-un cadru în formă de disc care orbitează permanent Ceres, cel mai mare obiect din centura de asteroizi dintre Marte și Jupiter.

Fiecare dintre aceste habitate cilindrice ar putea să susțină o atmosferă artificială și să genereze o gravitație asemănătoare Pământului prin forța centrifugă a propriei rotații.

De ce Ceres?

Distanța medie față de Pământ este comparabilă cu cea a lui Marte, a scris Janhunen, făcând călătoria relativ ușoară, dar planeta pitică are, de asemenea, un mare avantaj: este bogată în azot , ceea ce ar fi crucial în dezvoltarea atmosferei așezării orbitante.

În loc să construiască o colonie pe suprafața planetei Ceres care are o rază de doar 1/13 raportată la cea a Pământului, coloniștii ar putea utiliza lifturi spațiale pentru a transfera materiile prime de pe planetă direct în habitatele lor.

Acest stil de viață orbital ar rezolva una dintre problemele cu care se confruntă oamenii de știință: impactul gravitației scăzute asupra sănătății.

ceres colonie nasa 2
Foto: NASA

„Îngrijorarea mea este că copiii dintr-o așezare pe Marte nu se vor dezvolta ca adulți sănătoși (în ceea ce privește mușchii și oasele) din cauza gravitației marțiene prea mici”, scrie Janhunen.

Conform propunerii lui Janhunen, fiecare cilindru al megasatelitului Ceres și-ar produce propria gravitație prin rotație; fiecare habitat cilindric ar măsura aproximativ 10 km lungime, ar avea o rază de 1 km și ar completa o rotație la fiecare 66 de secunde pentru a genera forța centrifugă necesară pentru a simula gravitația asemănătoare Pământului.

Cum ar putea arăta colonia formată din sateliți

Un singur cilindru ar putea găzdui confortabil aproximativ 57.000 de oameni și ar fi ținut în poziție lângă cilindrii vecini prin magneți puternici. Această interconectare aduce un alt mare avantaj: noi cilindri ar putea fi adăugați pe marginile coloniei la nesfârșit, permițând o expansiune aproape nelimitată.

„Suprafața lui Marte este mai mică decât cea a Pământului și, în consecință, nu poate oferi spațiu pentru o populație semnificativă și expansiune economică”, a declarat Janhunen pentru Live Science. O colonie Ceres, pe de altă parte, „este cultivabilă de la unul la milioane de habitate”.

Dincolo de cilindri și cadrul lor masiv, principalele caracteristici ale coloniei vor fi două oglinzi enorme din sticlă, înclinate la 45 de grade față de disc, pentru a reflecta suficientă lumină naturală în fiecare habitat.

ceres colonie nasa
Foto: NASA

O parte din fiecare cilindru va fi dedicată culturilor și copacilor în creștere, plantați într-un pat de sol de 1,5 metri grosime, derivat din materii prime de pe Ceres.

Janhunen este optimist și susține că primii coloniști umani ar putea începe să se îndrepte spre Ceres în următorii 15 ani.

Editor : R.K.