Sari la conținut
News Alert

Adio Facebook, bun venit Snapchat. Viitorul rețelelor de socializare

Silviu, Ana, Delia, Andrei şi Carla sunt câțiva dintre puştii care şi-au propus să schimbe percepţia adulţilor, dar şi a copiilor asupra reţelelor de socializare.

Andrei: „Părinţii noştri ne spun că stăm foarte mult în virtual, dar nu e ca şi cum am vorbi cu nişte roboţi. Comunicăm unii cu alţii. Vorbim cu nişte persoane reale şi cu prietenii noştri. Oamenii mari trebuie să înţeleagă că acum este o generaţie nouă, generaţia Y cum ne place nouă să spunem şi aşa ne trăim noi viaţa. În online, dar nu doar în online, ci socializând şi e foarte important netul în viaţa noastră.”

Facebook, YouTube, Instagram, Pinterest şi mai nou Snapchat sunt cele mai folosite platforme virtuale din România. Printre utilizatori se numără şi foarte mulţi copii cu vârste cuprinse între 11 şi 18 ani.

Însă prea puţini dintre ei ştiu să le folosească în beneficiul lor. Asa că gaşca MediaLike şi-a propus să înveţe tot mai mulţi copii cum să folosească canalele de social media în siguranţă şi, mai ales, în favoarea lor.

Ana: „Ideea este că tot ce punem pe Facebook rămâne acolo aşa că e foarte important să postăm ceea ce vrem să apară despre noi. Facebook-ul este oglinda noastră.”

Instagram este reţeaua de socializare care a înregistrat cea mai mare creştere în ultimul an. În momentul de faţă, sunt peste 400.000 de utilizatori de Instagram în România, iar la începutul anului trecut erau aproape 200.000.

Cea mai accesată reţea de socializare din România rămâne în continuare Facebook, cu aproape 8.600.000 de utilizatori activi. Asta înseamnă că, în curând, vom asista la situaţia în care unul din doi români vor avea cont pe cel puţin o platformă online.

Reţeaua care i-a captivat, însă, într-un timp record, pe copiii din țara noastră se numeşte Snapchat şi se bazează mai mult pe conţinut video.

Specialiştii spun că numărul utilizatorilor de Snapchat din România a ajuns la aproximativ 100.000, iar cei mai mulţi dintre ei sunt adolescenţi.

Cristian Manafu, consultant social media: „Putem spune că Snapchat este o reţea la care ar trebui să ne uităm. Fie că suntem oameni care lucrăm în marketing, fie că lucrăm în comunicare, în media, fie că suntem părinţi.”

Ana - Maria: „Îmi place Snapchat pentru că este o aplicaţie foarte diferită de celelalte. Socializezi prin snapchat, dar altfel decât prin celelalte reţele.”

Cristian Manafu: „Snapchat a umplut un gol pe care nici Instagram, nici Facebook şi nicio altă reţea de socializare nu îl oferea. Aceea dezinvoltură a mesajelor trimise care în zece secunde dispar. Ele nu rămân în reţeaua socială aşa cum rămân postările noastre pe Facebook sau pe Instagram.”

Flavia Negoescu, realizator 2.0: „Cred că Snapchat a apărut cumva natural din felul în care s-a schimbat lumea şi generaţia care foloseşte acum preponderent Snapchat, adică copiii sub 18 ani, care sunt utilizatorii majori, au învăţat să comunice şi le place să comunice unii cu alţii. Cumva cred că este inevitabil Snapchat. Cred că numărul de utilizatori pe care Snapchat îi are în România o să crească fără îndoială, dar platforma nu va ajunge în niciun caz la o popularitate similară cu Facebook sau YouTube din simplul motiv că are o utilizare mult mai limitată. Pe Snapchat poţi trimite mesaje efemere prietenilor tăi sau unor necunoscuţi în timp de Facebook a devenit un hub global pentru tot ce înseamnă viaţa ta online. De la ştiri, la prieteni, la poze, la aplicaţii, la jocuri, la evenimente.”

O altă reţea de socializare care s-a dezvoltat extrem de repede în ultimii ani este Twitter. Numărul utilizatorilor din România nu se compară, însă, cu cel al Facebook-ului sau Linkedin.

Cristian Manafu, consultant social media: „Twitter-ul nu a prins în România la fel de bine ca în alte părţi. Odată pe fondul dezvoltării rapide a Facebook. Twitter-ul este şi un instrument de comunicare în mişcare. Noi abia recent au început să avem tot mai multe smartphone-uri. Nu sunt foarte multe celebrităţi în România pe Twitter. Politicieni noştri sunt activi pe Twitter doar în preajma alegerilor.”

Aproape 80% dintre copiii din România, cu vârste cuprinse între 7 şi 18 ani, folosesc zilnic internetul. 95% dintre aceştia au deja cont pe cel puţin o reţea de socializare.

Potrivit specialiştilor, avantajele platformelor online pot fi, însă, mult mai mari decât dezavantajele. În Statele Unite se vorbeşte deja despre o nouă reţea socială a viitorului - una în care utilizatorii se pot vedea într-o realitate virtuală.

Cristian Manafu, consultant social media: „Cred că există un plus în favoarea reţelelor sociale. Singura menţiune negativă ar fi utilizarea în exces. Atât. Dacă nu stăm toată ziua pe Facebook, cred că reţelele sociale ne pot face viaţa mai uşoară. Exist cazuri în care se creează anumite pagini cu tematice, grupuri în care copiii pot comunica. Reţelele sociale dezvoltă în acelaşi timp anumite aptitudini. Copiii pot învăţa să citească mult mai repede, devin mai creativi. Cred că într-un mediu controlat un copil poate comunica cu familia, cu prietenii sau cu rudele îndepărtate prin intermediul reţelelor sociale. Atâta timp cât nu este expus publicului larg, iar lucrul acesta este făcut şi de adulţi.”

Etichete: jurnal pentru copii , Facebook , video , Twitter , Instagram , retele socializare , snapchat

Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale