2.0. De ce iubeşte internetul pisicile?

Data publicării:
pisici

 

Este un experiment pe care îl puteţi face singuri. Deschideţi o pagină de Facebook, un cont de Twitter, un site de glume, clipuri amuzante şi fără să vă străduiţi prea tare veţi vedea o pisică. De aici şi curiozitatea noastră pentru a înţelege mai bine acest fenomen felin.

Pisiscile au stârnit de mult un fenomen de cult. În mod surprinzător, primele imagini amuzante cu pisici au precedat internetul cu câteva zeci de ani. Se pare că adăugarea unor texte simpatico lângă imagini cu pisici este un obicei care datează de la începutul secolului XX. La momentul respectiv, cărţile poştale personalizate şi realizate de Harry Whittier Frees luau locul meme-urilor de astăzi.

În 1970, celebrul poster motivaţional „Hang în there, baby” reprezenta o imagine cu o pisică ce atârnă de o sârmă de rufe.

Ca o definiţie generală, imaginile amuzante cu pisici care includ un text succint şi amuzant se numesc LOLCats sau cat macro. Termenul provine de la abrevierea LOL, laugh out loud, şi cat care înseamnă pisica. Wikipedia plasează apariţia primelor LOLCats la sfârşitul secolului XIX, când fotograful Harry Pointer surprindea pisici în situaţii amuzante.

Prima înregistrare a termenului de LOLCat a fost făcută pe imageboard 4chan. Prima apariţie a cuvântului este atestată încă din iunie 2006, iar domeniul LOLcats.com a fost cumpărat la sfârşitul aceleiaşi luni.

Popularitatea termenului şi în speţă şi a site-ului aferent a crescut rapid. De altfel, site-ul 4chan.org, o platformă la care sunt contectaţi peste 200.000de utilizatori din toată lumea, a dezvoltat o tradiţie din a posta imagini cu pisici sâmbăta. Astfel s-a născut un al doilea termen asociat fenomenului, acela de Caturday care este o combinatie dintre Cat şi Saturday.

Termenul de LOLCat a primit atenţia mass-mediei în SUA în momentul în care celebra publicaţie Time a realizat un articol pe această temă.

Primul meme online recunoscut sub numele de CatBread este de fapt un GIF premiat realizat la începutul anilor 2000 de Hirose Takuro. Acest gif a fost derivat într-o multitudine de imagini cel puţin drăgălaşe.

Stalker Cat, un alt meme celebru, şi-a făcut apariţia la începutul lui 2003 şi a devenit în timp Ceiling Cat sau „Pisica de pe tavan”.

Toate aceste meme-uri au fost propulsate de sărbătoarea săptămânală de sâmbătă care s-a extins uşor şi mai departe de limitele 4chan-ului.

În 2007 au apărut si primul meme felin extrem de popular precum şi primul site dedicat acestor imagini. Acesta, intitulat „I can has cheezburger?” reprezenta o imagine cât se poate de banală cu o pisică. Aparent, aceste imagini existau deja în mediul online de mulţi ani sub diferite denumiri, însă ele au devenit populare prin extinderea fenomenului meme şi a creşterii în popularitate a site-urilor de tip user generated content.

Ulterior acestui moment multe alte pisici au devenit faimoase în mediul online. Demnă de menţionat este şi celebra Nyan Cat care a devenit unul dintre cele mai cunoscute imagini din jocurile video mobile. Bine cunoscuta pisică morocănoasă Grumpy Cat a devenit atât de populară încât a acordat chiar şi interviuri pentru posturi de ştiri. Se estimează că pe internet există peste 14 miliarde de imagini cu pisici şi numai 4 miliarde de poze cu câini. Dar de ce acest dezechilibru între cele două rase?

Se pare că totul rezidă în personalitate. În timp ce pisicile sunt de cele mai multe ori asociate cu lenea, superioritatea, răsfăţul, câinii sunt văzuţi mai degrabă ca „fraierii" acestui concurs. Şi chiar dacă există un potenţial umoristic şi de această parte, câinii tind să fie mai degrabă personaje dominate de pisicile teritoriale şi plictisite. Aşadar, deşi câinii rămân cei mai buni prieteni ai omului, internetul iubeşte mai mult felinele.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri