Sari la conținut

Milioane de dolari aruncați pe așa-ziși influenceri. Cum se pot „umfla” listele de fani pe internet

Pentru companii a devenit vitală promovarea online şi mare parte din bugetele de publicitate merg către persoane influente din acest mediu. Dar strategiile implică şi riscuri de fraudă. Sunt zeci de miliarde de dolari puse la picioarele aşa-numiţilor influenceri din toată lumea, dar aceste sume sunt deseori cheltuite inutil. Unii dintre ei îşi umflă artificial numărul de fani de pe reţelele de socializare. Încasează sume extrem de mari dovedind o falsă popularitate, obţinută cu conturi false. Şi, deocamdată, o poliţie a internetului sau un organism care să verifice aceste fraude nu există.

O investigaţie publicată la începutul anului de cotidianul New York Times arăta cum pe internet circulă adevărate fabrici de urmăritori. Cu alte cuvinte, companii care au creat milioane de conturi automatizate, în spatele cărora nu se află persoane reale. Odată înfiinţate, aceste conturi false sunt puse apoi la dispoziţia oricărei persoane care vrea să-şi crească popularitatea în mediul online. Totul se face contracost, iar unele persoane care vor să devină influente pe reţelele de socializare sunt de acord să plătească pentru a-şi adăuga sute de mii de urmăritori falşi - pentru ca mai apoi să-şi recupereze înzecit banii din articole sau postări sponsorizate de companii.

Jurnaliştii americani arătau că, pe Twitter, de exemplu, 25.000 de urmăritori pot fi cumpăraţi cu doar 225 de dolari. Şi cu cât o persoană are mai mulţi urmăritori, cu atât încasează mai mult.

Date recente arată că un influencer cu 100.000 de fani pe o reţea de socializare poate încasa, în medie, 2.000 de dolari pentru o postare sponsorizată. Suma e de 10 ori mai mare dacă atinge pragul de 1 milion de urmăritori.

Dar dacă în spatele fanilor virtuali se află, de fapt, conturi false cumpărate de pe piaţa neagră a internetului, atunci persoana în cauză înşală compania care a plătit-o. Şi există multe astfel de cazuri.

Unilever, unul dintre cei mai mari plătitori de publicitate la nivel mondial, a anunţat că nu va mai lucra cu influencerii care îşi umflă artificial numărul de prieteni sau urmăritori virtuali. Compania are un buget total de peste 8 miliarde de dolari alocat pentru publicitate online. Vrea să se asigure că banii aceştia nu sunt fraudaţi şi că postările sponsorizate ajung, într-adevăr, la persoane reale.

Printre aşa-numiţii influenceri nu se numără, însă, numai persoane obişnuite, care urmăresc să-şi monetizeze activitatea de pe internet, ci şi politicieni. Primii caută să-şi răspândească mesajul politic la cât mai multe persoane şi se folosesc deseori şi de distribuiri de pe astfel de conturi false.

În cadrul alegerilor de anul trecut, unul dintre consilierii preşedintelui ecuadorian a fost bănuit că a cumpărat zeci de mii de astfel de conturi false pe Twitter, pe care le-a folosit drept suport pentru promovarea mesajelor electorale. De asemenea, la recentele alegeri prezidenţiale din Statele Unite, câştigate de Donald Trump, se bănuieşte că multe dintre ştirile şi articolele favorabile echipei sale de campanie au fost distribuite de pe conturi false.

Etichete: conturi false , influencer , bani influenceri , lista fani retele socializare

Pe aceeași temă
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale