Galerie Foto NASA a dezvăluit modele noi de aeronave care ar putea revoluționa călătoriile cu avionul

Data actualizării: Data publicării:
Noul model de avion comercial X-66A de la NASA și Boeing
Noile modele de avion ar putea reduce consumul de combustibil și emisiile de carbon cu până la 30% în comparație cu cele mai eficiente aeronave din prezent. Captură foto: Twitter / @PriapusIQ

NASA a dezvăluit modele noi pentru două dintre cele mai interesante proiecte de aeronave ale viitorului. Se dorește ca aceste avioane să deschidă calea spre următoarea generație de zboruri sustenabile și, în același timp, să arate cât mai bine, scrie CNN.

Mai întâi avem avionul X-66A, la care NASA a lucrat împreună cu Boeing în cadrul proiectului Sustainable Flight Demonstrator. Acești giganți ai industriei aeronautice din Statele Unite vor să construiască, să testeze și să opereze o aeronavă cu un singur culoar, care produce un nivel redus de emisii de carbon, până la finalul deceniului.

Conceptul Transonic Truss-Braced Wing se bazează pe aripi subțiri, alungite, stabilizate de bare diagonale care conectează aripile de avion. Captură foto: Twitter / @2muchaviation
Conceptul Transonic Truss-Braced Wing se bazează pe aripi subțiri, alungite, stabilizate de bare diagonale care conectează aripile de avion. Captură foto: Twitter / @2muchaviation

„Este obiectivul nostru ca parteneriatul NASA cu Boeing pentru producția și testarea unui model demonstrativ la scară naturală să ducă la avioane de linie comerciale ale viitorului care sunt mai eficiente în privința combustibilului, cu beneficii pentru mediu, pentru industria aviatică comercială și pentru pasagerii din toată lumea”, a spus în ianuarie administratorul NASA Bill Nelson. „Dacă avem succes, am putea vedea aceste tehnologii în avioane cu care publicul își va lua zborul în anii 2030.”

Modelul la care lucrează NASA și Boeing ar putea reduce consumul de combustibil și emisiile cu până la 30% în comparație cu cele mai eficiente aeronave din prezent, potrivit agenției.

Este vorba despre conceptul Transonic Truss-Braced Wing, care se bazează pe aripi subțiri, alungite, stabilizate pe bare diagonale care conectează aripile de avion. Forma modelului este mai aerodinamică, ceea ce înseamnă că motorul avionului va arde mai puțin combustibil.

„Acesta este un avion experimental”, a spus administratorul asociat al NASA pentru Direcția Misiunii de Cercetare Aeronautică, Bob Pearce. „Aceasta nu este o dezvoltare comercială a unei aeronave cu care pasagerii vor zbura astăzi. Iar motivul pentru care este nevoie să facem asta este că tehnologia prezintă riscuri mari. Încercăm să validăm tehnologia.”

X-66-A-avion-nasa-boeing-4
Primul zbor al modelului X-66A este programat pentru anul 2028. Captură foto: Twitter / @AmericanAvgeek

Primul zbor de testare al modelului demonstrativ este programat pentru 2028. NASA speră că într-o bună zi tehnologia va servi jumătate din piața avioanelor comerciale, fiind folosită pentru avioanele cu un singur culoar care vor efectua zboruri pe distanțe scurte și medii.

Companiile aeriene se bazează în mare parte pe avioane cu un singur culoar, care sunt responsabile pentru aproape jumătate din totalul de emisii de carbon produse la nivel global, potrivit NASA.

Boeing estimează că cererea pentru aeronave cu un singur culoar va crește cu 40.000 de unități între 2035 și 2050.

Celelalte avioane care vor căpăta o nouă înfățișare sunt aeronavele electrice hibrid pe care GE Aerospace le dezvoltă împreună cu magniX în cadrul proiectului Electrified Powertrain Flight Demonstration.

Scopul proiectului este de a permite dezvoltarea unei noi generații de avioane electrice. NASA colaborează cu parteneri din industrie pentru dezvoltarea de noi tehnologii folosite pentru a produce motoare, componente electronice și materiale mai ușoare și mai eficiente care vor duce la un consum mai mic de combustibil și la un nivel redus de emisii.

Editor : Raul Nețoiu

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri