Sari la conținut

A fost descoperită o urmă de dinozaur care ar putea fi cea mai mare din lume

Oamenii de ştiinţă au descoperit într-o regiune izolată de coastă, în nord-vestul Australiei, o urmă de dinozaur cu lungimea de aproape 170 de centimetri, care ar putea fi cea mai mare amprentă de acest tip din lume, informează Reuters citat de News.ro.

17309220_1273451132732472_590184271894080411_n

Foto: Facebook

Amprenta a fost lăsată de un sauropod uriaş şi se numără printre cele 21 de tipuri diferite de urme de dinozauri descoperite în Peninsula Dampier din statul Western Australia, la o distanţă de aproximativ 130 de kilometri faţă de staţiunea estivală Broome.

”Sunt mai mari decât orice altceva ce a fost descoperit în oricare altă zonă din lume”, a spus Steve Salisbury, coordonatorul acestui studiu, realizat de cercetătorii de la University of Queensland şi de la James Cook University.

Sauropozii erau dinozauri erbivori cu gâturi şi cozi foarte lungi, picioare puternice şi trupuri impunătoare. Urme de sauropod, ce aveau o lungime de 120 de centimetri, au fost descoperite în Germania în 2015.

Rocile în care au fost descoperite amprentele din Peninsula Dampier datează din urmă cu 127 milioane - 144 milioane de ani, fiind mai vechi decât fosilele de dinozauri găsite în Australia, a precizat profesorul Steve Salisbury.

”Cele mai multe dintre fosilele noastre de dinozauri provin de pe coasta de est sau din estul Australiei, iar ele datează din urmă cu 90 milioane - 115 milioane de ani”, a adăugat coordonatorul studiului.

Cercetătorii australieni au găsit în aceeaşi regiune urmele lăsate de alte şase specii de dinozauri carnivori şi primele fosile ale unui stegozaur cu platoşă.

Studiul a fost demarat la iniţiativa comunităţii aborigene Goolarabooloo, ai cărei membri cunoşteau de multe generaţii acele amprente, localizate în James Price Point, şi se temeau că ele vor fi distruse după ce zona a fost aleasă ca un sit potenţial pentru proiectul unei conducte de gaze lichefiate.

Oamenii de ştiinţă au folosit drone şi alte vehicule aeriene pentru a fotografia urmele de dinozauri din Peninsula Dampier, renumită pentru terenul ei accidentat, maree puternice şi condiţii meteorologice dificile.

”A fost dificil, deoarece rocile în care au fost descoperite urmele se află în zona tidală. Urmele se află sub apă timp de jumătate de zi, iar mareele zilnice pot să atingă înălţimi de până la 10 metri”, a explicat coordonatorul studiului.