Criterii pe care trebuie să le ai în vedere pentru alegerea unui antrenor personal

Data publicării:
fitness GettyImages-454940855
FOTO: Gulliver/ Getty Images

În ultimii ani, sălile de fitness s-au înmulţit ca ciupercile după ploaie. La fel de repede a crescut şi numărul şcolilor care ''scot'' antrenori pe bandă rulantă.

Dr. Şerban Damian, nutriţionist sportiv: „Nu poţi să antrenezi un om să-i dai indicaţii proaste, apoi să se accidenteze sau să nu-şi atingă obiectivele pentru că nu ai fost în stare să-l conduci pe drumul corect.”

Liora Zytcer, master trainer fitness, aerobic, pilates şi yoga: „Devine instructorul respectiv ca un Dumnezeu pentru noi, orice face orice spune noi după el şi e o problemă pentru că acolo dacă instructorul nu te trimite la doctor când e cazul. Devine neprofesionalism al instructorului. Un instructor nu poate fi doctor.”

Unii instructori au urmat timp de 3 ani Facultatea de Educaţie Fizică şi Sport. Alţii, un curs de certificare. Cel mai scurt durează patru săptămâni, după care urmează un examen.

Liora Zytcer, master trainer fitness, aerobic, pilates şi yoga: „În Bucureşti sunt mai multe şcoli. Doar câteva dintre ele sunt certificate şi de afară, unele sunt certificate doar de Ministerul Muncii şi Educaţiei, alţii sunt certificaţi şi afară. E important să verifici instructorul certificatul dacă este valabil şi aici şi afară. Certificările de afară sunt mult mai greu de primit. Dacă nu au certificările cum trebuie şi de la şcolile care sunt recunoscute, ajung oamenii să devină instructori şi fac lucruri care rănesc oamenii. Adică omul vine ca să devină mai sănătos, poate are probleme la spate, la genunchi dacă instructorul nu e certificat să ştie să-ţi spună.”

Dr. Şerban Damian, nutriţionist sportiv: „Cursul de instructor sportiv este compus din mai multe elemente: se învaţă anatomie, se învaţă biomecanică, elemente de fiziologie, nutriţie, ar trebui să fie elemente de prim ajutor. Toate acestea alcătuiesc curicula de pregătire absolut necesară pentru a spune că omul respectiv e bine pregătit să instruiască pe alţii.”

Iulian Dinu, fondator al unei şcoli de antrenori de fitness: „În funcţie de curs, diferă şi perioada de curs, diferă şi volumul de cunoştinţe. Cursurile de instructor de fitness şi personal trainer sau aerobic este structurat pe patru weekenduri. Cursurile se desfăşoară doar în weekend, iar cursul de nutriţie este pe o perioadă de 6 luni.”

La modă sunt acum antrenorii personali. Adică clientul plăteşte mai mult pentru un plus de atenţie şi îndrumare.

Iulian Dinu, fondator al unei şcoli de antrenori: „Calităţile unui antrenor personal nu trebuie să se oprească doar la a arăta nişte exerciţii şi a corecta, ci din contră, trebuie să aibă şi nişte cunoştinţe de nutriţie, de teoria antrenamentului sportiv, cum să dozăm antrenamentul pentru mediu, pentru avansaţi.”

Alexandru Cârjeliu, antrenor personal: „Trebuie să fii şi puţin psiholog pentru că stai cu clientul de vorbă şi trebuie să-l ajuţi şi mulţi cedează şi au nevoie de tine ca să-i motivezi.”

Liora Zytcer, master trainer fitness, aerobic, pilates şi yoga: „Mulţi care vin cu problemele de umeri, de spate, de genunchi au nevoie de cineva care vine din kinetoterapie, nu neapărat de la bodybuilding. Și atunci e important pentru cei care aleg antrenorul personal să-l aleagă nu neapărat dacă numele lui e frumos sau faţa sau corpul, e şi ştiinţa lui pentru problemele personale.”

Ioana Dumitrache este make-up artist şi beauty blogger. De aproape un an şi jumătate, după ce încercările ei de a merge la clase de aerobic şi a slăbi nu au dat rezultate, a ales un antrenament personalizat.

Ioana Dumitrache, make-up artist şi beauty blogger: „Încerc să fac minimum trei antrenamente pe săptămână. Antrenorul personal face echipă cu tine. Nu doar îţi spune ce să faci. Creează şi un echilibru şi dozează cumva efortul ca tu să dai rezultatele maxime. Cel puţin în cazul meu, chiar dacă uneori stagnăm pe cântar, îmi dau seama că pe măsura hainelor, diferenţa este foarte mare.”

În aceeaşi situaţie a fost şi Claudia, care a reuşit să slăbească 20 de kilograme cu ajutorul unui antrenor personal.

Claudia Chiriţă: „În prezent am ajuns la 62 de kilograme, cu antrenament la sală de trei ori pe săptămână şi dietă. Au fost momente când mă scurgeam pe aparatele astea: hai, claudia, hai că poţi. Poţi! Poţi! De asta ai venit aici. Este foarte important, în primul rând moral şi psihic şi psihologic.”

Andrei Rusu, antrenor personal: „Tu trebuie să fii acolo! Nu trebuie să stai jos şi să te uiţi pe telefon sau alte lucruri care se mai practică. Trebuie să-l încurajezi: haide că se poate, nu renunţa, continuă, dar nu doar în sală, ci şi în afara ei.”

Preţul unui abonament la sală variază între 150 de lei şi 300 de lei pe lună, în funcţie de facilităţile oferite.

Unele săli oferă abonamente valabile 3 luni, 6 luni sau chiar un an.

În cele mai multe cazuri, deşi plătesc abonamentul pe o perioadă mai mare de timp, oamenii au tendinţa să renunţe dacă nu au rezultate într-un timp record.

Monica Burcea, psihoterapeut: „Renunţă la aceste abonamente pentru că nu şi-au definit clar scopul. Ce anume îşi doresc de la mersul la sală? Obiectivele setate pe termen lung ne frustrează. În primă fază apare amânarea, după care apare renunţarea.

Liora Zytcer, master trainer fitness, aerobic, pilates şi yoga: „Trebuie minim trei luni dacă începi ceva să devină obicei şi să se vadă rezultatele.”

Andrei Rusu, antrenor personal: „Dacă eşti destul de motivat şi ambiţios, vei avea rezultate. Fă ceva în sensul ăsta, nu doar să te plângi că nu ai timp!”

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
cmp_level, prv_level, m2digi24ro, stickyCookie
Studiu de Audienţă și Trafic Internet (prin CXENSE) brat.ro
cX_S, cX_P, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Instagram instagram.com Vezi politica de confidenţialitate
csrftoken, ds_user_id, ig_did, ig_cb, mcd, mid, rur, shbid, shbts, urlgen
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cx_profile_timeout, cx_profile_data
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi politica de confidențialitate