Sari la conținut

Succesul uimitor al scriitoarei care şi-a vândut cartea pe net cu 49 de cenți

Editorii au refuzat să-i publice primul roman. Aşa că scriitoarea a decis să rezolve singură situaţia, pe cale digitală. A accesat o platformă online, a încărcat conţinutul cărţii, a ales coperta, a stabilit un preţ de vânzare, mai exact sub un euro. Şi s-a trezit în mijlocul unui vis frumos: a vândut sute de mii de exemplare în trei săptămâni, a fost ulterior publicată şi pe hârtie, iar astăzi cărţile sale sunt traduse în 25 de limbi şi urmează să fie ecranizate la Hollywood.

„Asta s-a întâmplat acum 4 ani şi iată ce aventură grozavă trăiesc!”, spune Agnes Martin-Lugand. Destinul uimitor al lui Agnes, de profesie psiholog, mamă a doi copii şi autoarea romanului „Oamenii fericiţi citesc şi beau cafea” îl veți afla urmărind interviul acordat emisiunii „Digicult”.

Agnes Martin-Lugand este de formaţie psiholog. A renunţat la profesie pentru a avea grijă de cei doi copii. A început să scrie. Un roman, o carte de la care nu a avut mari aşteptări, cu atât mai mult cu cât editurile i-au refuzat publicarea. Apoi, în anul 2012, în ziua de Crăciun, şi-a publicat singură cartea pe o platformă de distribuţie a cărţilor digitale. În doar câteva săptămâni, cartea sa „Oamenii fericiţi citesc şi beau cafea” a urcat pe primul loc în topul vânzărilor.

Agnes Martin-Lugand, scriitoare: „Voiam să îmi asum, să concretizez cumva munca mea din ultimii doi ani. Nu mi-am imaginat o clipă că aş putea avea cititori în online, dar am zis să încerc. Aş fi putut să distribui cartea gratis, în online, dar nu am vrut. În fond, era multă muncă în spate. Aşa că i-am stabilit un preţ mic, 49 de centime dintr-un euro, o nimica toată. Lucrul ăsta a stârnit curiozitate: „Ce e cu cartea asta atât de ieftină?”. Dar a fost modul meu de a atrage cititori şi iată că a funcţionat. S-a dus vorba de la un cititor la altul şi cartea a tot urcat în clasament până a ajuns pe locul întâi, la vânzări”.

Apoi, Agnes a fost contactată de o editură dornică să-i publice volumul şi în format tradiţional. Cartea a devenit bestseller, tradus în 25 de limbi, iar un producător de la Hollywood a cumpărat deja drepturile de ecranizare.

Cazul lui Agnes nu este, însă, singular. Fenomenul distribuţiei literare în online a luat amploare în anul 2007. Atunci, unul dintre liderii de piaţă din spaţiul digital a lansat KDP, Kindle Direct Publishing, o platformă destinată autorilor independenţi care îşi pot publica operele în format digital. Preţul cărţii îl stabileşte însuşi autorul, pleacă de la 0,99 dolari şi poate ajunge la 200 de dolari.

Statistic, peste jumătate dintre cărţile digitale cu priză uriaşă la consumatorii tineri, 20+, sunt fie cărţi din seria fantasy, fenomene paranormale, vampiri şi conspiraţii, fie romane de tip chick-lit, în care tema iubirii este predominantă.

Reporter: Am putea crede că s-a scris tot ce se putea scrie despre dragoste, nu?

Agnes Martin-Lugand, scriitoare: Nu! Nu! Eu simt mereu nevoia să scriu despre dragoste, pentru că sunt atât de multe moduri de a iubi câţi oameni pe lume. În plus, iubim diferit, la vârste diferite. Dragostea e un izvor nesecat de inspiraţie pentru poveşti şi emoţii, eu aşa cred.

Decizia unui autor de a publica în format digital nu ţine DOAR de refuzul unei edituri de a-l lansa pe piaţa de carte tradiţională. În fond, pentru foarte mulţi autori independenţi, facilităţile oferite de platformele digitale sunt numeroase. Pentru giganţii din industria de online publishing, autorii tineri capabili să vândă milioane de copii digitale sunt mină de aur. De aici şi strategiile de cooptare a acestora prin oferte extrem de atractive financiar. O platformă de tip KDP le oferă autorilor până la 70% din profit, în timp ce pragul maxim de ofertă al unei edituri clasice, de cărţi în print, este de...30%.

Amanda Hocking, o autoare americană, a vândut, la vârsta de 27 de ani, peste 1 milion de copii de cărţi digitale, în doar un an. Încasările au depăşit 2 milioane de dolari. Un caz similar s-a întâmplat în Germania. Oliver Pötzsch, autor de povestiri fantastice, a vândut în doar câteva luni de la apariţie, peste 800 000 de exemplare în format digital.

„Oamenii fericiţi citesc şi beau cafea” s-a citit deja în zeci de limbi. Autoarei nu-i vine să creadă că o simplă întrebare pe care şi-a pus-o în timp ce îşi îngrijea micuţii au transformat-o, din Agnes, în faimoasa Martin-Lugand.

Agnes Martin-Lugand, scriitoare: „Romanul acesta a pornit de la o întrebare pe care mi-am pus-o adesea: ce m-aş face dacă, într-o zi, mi-aş pierde soţul şi fiul? M-am gândit atunci că aş pleca undeva departe, aşteptând să treacă timpul şi să mă vindec. Apoi am realizat că aş putea scrie această poveste şi că dacă nu o fac, înseamnă că nu voi fi în stare să scriu nimic, niciodată. Aşa că am plecat de la acest personaj, Diane, o femeie normală, o femeie ca mine sau ca tine sau cea mai bună prietenă, oricine”.

Ambiţioasă din fire şi foarte dedicată muncii de când se ştie, Agnes a abordat în ultima sa carte, „Îmi pare rău, sunt aşteptată!”, una dintre obsesiile societăţii contemporane: JOBUL sau cum să încetezi să fii workaholic şi să începi să mai şi... trăieşti. Un roman în care se vor recunoaşte multe femei, spune autoarea, şi o carte care, fără ajutorul muzicii, nu ar fi existat.

Agnes Martin-Lugand, scriitoare:  „Scriu acasă, am un birou mic în sufragerie, în felul acesta pot să-i supraveghez şi pe cei doi copii care, fiind mici, fac multă gălăgie. Mă apuc de scris dimineaţa, la 5 şi jumătate mă trezesc, uneori dorm, la propriu, pe mine, în timp ce scriu. Dar asta mă ajută să mă strecor uşor în viaţa din cărţile mele. Nu pot să scriu fără muzică, îmi este imposibil. Fiecare roman al meu are propria sa coloană sonoră pe care o aleg în timp ce scriu. Uneori, dacă nu ascult muzica potrivită, scrisul meu este o catastrofă. Ascult Ben Harper sau Serge Gainsbourg, Placebo, Florence and the Machine, Bon Iver, Sia etc, mulţi, mulţi artişti, în total vreo 70 de piese care „alcătuiesc" colona sonoră a ultimului meu roman”

În anul 2004, când a publicat romanul „P.S. I love you”, autoarea Cecelia Ahern era fiica premierului Irlandei. Influenţată de călătoriile cu scop politic ale tatălui său, în întreaga lume, Cecelia s-a pus pe scris romane de dragoste pentru că, spune aceasta, „îmi place să visez cu ochii deschişi, lucru care n-ar fi chiar rău nici în cazul politicienilor”. Zece ani mai târziu, Agnes Martin-Lugand a îndrăznit să viseze cu ochii deschişi. Iar imposibilul a devenit...posibil.

Agnes Martin-Lugand, scriitoare:  „Se întâmplă atâtea lucruri urâte în jurul nostru, încât chiar insist să scriu doar despre lucrurile frumoase. Nu vreau să-mi reprim dorinţa asta sub nicio formă. Deşi se întâmplă atâtea lucruri oribile, există şi latura frumoasă a vieţii”.

În fiecare sâmbătă, de la ora 14:30, puteți urmări „Digicult”, emisiunea de „cultură povestită”.  Arhiva emisiunilor, aici.

 

Etichete: recomandari de lectura , ce sa mai citesc , carti online , agnes martin-lugand , scriitoare franceze contemporane , scriitori succes online , oamenii fericiti citesc si beau cafea , succes carti online , carti de succes , autori de succes

Pe aceeași temă
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale