50 de maşini de epocă, la Raliul Carpați Retro din Bihor. Cea mai veche a fost fabricată în 1929

Data actualizării: Data publicării:
raliu retro

Zeci de mașini de epocă se întrec, timp de două zile, prin Bihor unde are loc Raliul Carpați Retro, ediția cu numărul 19. Cincizeci de bijuterii pe patru roți trebuie să parcurgă, în total, în cinci etape, o distanță de circa 600 de kilometri. Nu este o competiție de viteză, spun organizatorii, ci una în care piloții trebuie să respecte regulile de circulație și restricțiile de viteză, în funcție de tronsoanele parcurse.

Cea mai veche mașină înscrisă în concurs este un Peugeot 201 din anul 1929, care participă la categoria Vintage. Mașina îi aparține lui Adrian Farcaș, un orădean pasionat de automobilele retro, și a fost cumpărată tocmai din Paris.

"Este o mașină care este în curs de restaurare, momentan este aproape de finalizare. Am achiziționat-o acum șase luni. Era într-o stare bunicică, dar a necesitat multă muncă, investiție. Merge mai greoi, are altfel pedalele așezate, e foarte diferită de o mașină normală", spune proprietarul.

La Raliul Carpați Retro participă și un automobil Volga, de producţie rusească, fabricat în anul 1968. O mașină care era folosită doar de diplomați.

"A fost a unui domn de aici, din Oradea, care în 1968 a câștigat-o la loz în plic cu trei lei. Piesele majoritatea le-am adus de la Moscova și de la Kiev, acolo se mai găsesc niște fabrici care fac piese de schimb pentru tipul ăsta de mașină", susţine Doru Curelea, concurent.

Ediția cu numărul 19 a evenimentului a reunit alte aproape 50 de vehicule de epocă.

"Am adus un BMW 30 Ursuleț, vestit în toată țara după denumirea aceasta. 1985, probabil pentru mulți dintre noi trezește niște amintiri și este o mașină cu care poți să circuli la fel ca și când ai fi cumpărat-o de nouă", spune Ervin Koszta, concurent.

Astăzi, concurenţii au luat startul din parcul 1 Decembrie din Oradea și au avut de parcurs o distanță de 100 de kilometri. Clasificarea nu se bazează pe viteza maximă sau timpii cei mai scurți, ci pe respectarea de către fiecare echipaj a vitezei medii impuse. Raliul va avea, în total, cinci etape în două zile.

"Concurenții care vor respecta timpii cei mai apropiați de regulamentul din concurs. Raliul nu este unul de viteză, este unul de etapă, în care se circulă cu vitezele legale prevăzute în OUG 195", a explicat Ovidiu Gherman, organizator.

Înainte de start, bijuteriile pe patru roți au stârnit admirația orădenilor.

Ultima etapă a raliului se va derula sâmbătă, prin Oradea, pe o distanță de doar 3,5 kilometri, cu pornire din Cetatea Oradea. Câștigătorii vor fi răsplătiți cu diplome și cupe.

Reporter: Anca Deac
Operator: Florin Lucuța

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri