Cu un nou terminal în construcţie, aeroportul din Oradea caută curse externe. Ryanair renunţă din octombrie la zborurile internaţionale din Bihor

Data actualizării: Data publicării:
curse aeroport

Aeroport cu terminal în construcție, caut curse externe. Deşi se află în plin proces de construcţie a unei aerogări noi, în valoare de 22 de milioane de lei, aeroportul din Oradea riscă să taie panglica noului terminal exact în momentul în care va rămâne fără zboruri internaţionale. Conducerea județului poartă discuții cu doi operatori aerieni, însă, după anunţul Blue Air din iunie, care spunea că este interesat, peste negocierile dintre părţi s-a aşternut liniştea.

Pista aeroportului din Oradea a fost reabilitată în urmă cu doi ani, iar de atunci traficul în aerogara din nord-vestul țării a crescut de patru ori, de la 42 de mii la peste 160 de mii de călători. În afara unor chartere pe perioada verii, Ryanair este singura companie care operează zboruri spre cinci destinații externe, dar asta doar până la finalul lunii octombrie. Acestea vor fi sistate, au anunțat reprezentanții companiei în luna martie, iar de atunci Consiliul Județean Bihor caută soluții.

"Concret încă zborurile nu le știm, acum sunt ultimele detalii tehnice privind aceste zboruri. Pot să vă spun că și în momentul de față se desfășoară tratative cu două companii de marcă care vor să opereze din noiembrie de la Oradea", a declarat Adrian Șimon, purtătorul de cuvânt al CJ Bihor.

"Solicitările pasagerilor sunt destul de mari, interes există, cursele pe care le-am avut până acum, au avut o încărcare foarte bună, deci potențial în zonă există. Nu cred că companiile aeriene cu care noi am discutat să refuze zborurile de pe Oradea", este de părere Dan Traian Bălăcel, directorul general adjunct al Aeroportului din Oradea.

Între timp, aerogara din nord-vestul țării se dezvoltă. Un nou terminal este construit lângă cel existent, iar lucrarea ar trebui să fie finalizată până la finalul lunii octombrie.

"Muncitorii lucrează de zor la cel de-al doilea terminal aflat în vecinătatea celui existent. Vorbim despre o clădire care se întinde pe o suprafață de aproape 3.000 de metri pătrați și care, o dată finalizată, va putea găzdui simultan 600 de persoane", a relatat Anca Deac, jurnalist Digi24 Oradea.

"Va fi un terminal modern, în zona respectivă vor fi fluxuri de intrare atât interne, cât și externe, fluxuri de tranzit, fluxuri pentru echipaje și flux de plecări curse interne", susţine directorul general adjunct al Aeroportului din Oradea

Noul terminal costă nu mai puțin de 22 de milioane de lei şi ar trebui să degongestioneze terminalul vechi. Doar că el ar putea fi gata exact când Ryanair va sista zborurile externe care aglomerau aeroportul, mai ales miercurea.

"- Destul de regretabil, sperăm să se revină la treaba asta.
- Ce credeți că reprezenta pentru Oradea existența acestor zboruri?
- Izvor de prosperitate și eram și noi în rând cu lumea", consideră un orădean.

"Pierdem turiști care puteau să vină mult mai direct în Oradea și nu trebuiau să folosească aeroporturile din regiune, de exemplu Debreţin sau Timișoara, Cluj", susţine altul.

"În aproape toate rețetele de succes în dezvoltarea unui comunități sau a unui oraș, accesibilitatea și conectivitatea sunt esențiale. Este foarte important cât de ușor și în câte variante pot ajunge oamenii la tine. Venind oamenii, vin și capitalurile lor, interesele lor și probabil speranțele lor", a declarat Dacian Palladi, city managerul municipiului Oradea.

Una dintre companiile care şi-a manifestat intenţia de a opera curse externe de la Oradea este Blue Air. Prima cursă vehiculată este cea de Londra, însă deocamdată avioanele companiei efectuează doar zboruri interne.

Reporter: Anca Deac
Operator: Norbert Hegedus

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri