Sari la conținut

FOTO. Pasaj rutier subteran de aproape 4 milioane de euro în Oradea

Un pasaj rutier care va face legătura între Aleea Ștrandului și Parcul Traian va fi amenajat pe sub bulevardul Magheru, în Oradea. 15 luni va dura construcţia, iar timp de cel mult o lună tramvaiele nu vor circula în zonă. 3,85 de milioane de euro vor costa lucrărie.

3

Investiţia este explicată de autorităţi prin faptul că bulevardul Magheru este unul dintre cele mai tranzitate artere din Oradea. Conform unui studiu de trafic din 2016, prin zonă trec 50 de mii de maşini pe ambele sensuri, în fiecare zi.

„Acest pasaj ar elimina acel conflict de trafic între cei care doresc să traverseze bulevardul Magheru dinspre Aleea Ștrandului sau dinspre Parcul Traian și ar crea un culoar liber celor care trec peste Podul Dacia și trec în continuare spre bulevardul Magheru sau vin dinspre bulevardul Magheru și doresc să treacă spre Podul Dacia. Totodată s-ar crea un culoar liber tramvaielor care circulă în acea zonă și astfel acestea nu ar mai fi obligate să se oprească la intersecția cu Aleea Ștrandului și Parcul Traian”, a explicat viceprimarul de Oradea, Florin Birta.

Pasajul din zona bulevardului Magheru va avea o lungime totală de 224 de metri, inclusiv cu rampele de acces dinspre Aleea Ștrandului și dinspre Parcul Traian. Din această lungime, 32 de metri o reprezintă cea a pasajului subteran care va trece pe sub şosea. Construcţia va avea o înălţime de 3,4 metri şi o lăţime de 7,6 metri, fiind dotată inclusiv cu două trotuare.

„Pe sub bulevardul Magheru trece inclusiv Pârâul Paris, acea intubare care colectează toate apele pluviale de pe strada Louis Pasteur și de pe celelalte străzi de pe dealuri, care se varsă în Crișul Repede chiar în acea zonă”, a detaliat viceprimarul Birta.

La intersecţia Aleei Ştrandului cu Parcul I. C. Brătianu va fi amenajat un sens giratoriu.

Lucrări de reabilitare şi reconfigurare a Podului Dacia

O dată cu amenajarea pasajului subteran vor începe şi lucrările de reabilitare a podului Dacia. Acestea vor costa aproximativ 1,8 milioane de euro.

Construit în 1954 şi reabilitat ultima dată în 1997, Podul Dacia se află într-o stare tehnică necorespunzătoare, spun autorităţile.

”În acest moment sunt două benzi de circulație pe sens, plus cele două fire de tramvaie, plus trotuarele. Prin reconfigurarea circulației vom avea trei benzi de circulație pe sens. Prin studiul de fezabilitate s-a ajuns la concluzia că partea carosabilă va avea - atât pe o parte, cât și pe alta - 10 metri. Calea de tramvai va rămâne în continuare de 3 metri pe sensul de mers, iar trotuarul de la 5,25 metri va fi redus la 2,50 metri pe sensul de mers. După reabilitare, podul va avea aceași lățime de 32,1 metri, doar că va fi reconfigurată circulația pe pod”, a explicat viceprimarul Florin Birta.

Termenul de execuție al lucrărilor la Podul Dacia este de 9 luni, din care 7 luni pentru construcții și montaj. Banii necesari vor fi alocaţi din bugetul local, dar edilii vor depune aceste proiecte pe Programul Operațional Regional pentru a finanța aceste lucrări din fonduri europene.

„Execuția și reabilitarea podului se vor face sub trafic cu restricții de viteză de maxim 10 km /h, lucrările fiind executate pe jumătate de cale, atât în cazul podului, cât și în cazul pasajului în mod alternativ, iar traficul rutier și pietonal se va realiza tot alternativ pe câte un sens de circulaţie pe durata realizării acestor lucrări. În ceea ce priveşte circulaţia tramvaielor în zonă, aceasta va fi închisă maximum o lună”, se arată într-un comunicat al Primăriei Oradea.

Editor web: Adrian Laboş
Foto: Primăria Oradea

Pe aceeași temă