Metoda care îi poate ajuta pe profesori să predea online, fără să fie filmați

profesor laptop

Profesorii care refuză să predea online, invocând dreptul la intimitate şi imagine, ar putea, dacă ar vrea, să ţină orele în varianta predării asincrone. Adică să realizeze fişe de lucru sau proiecte în powerpoint pe care să le încarce pe platforma folosită de şcoala în care lucrează. Predarea asincronă este prevăzută în regulile publicate pe 11 septembrie în Monitorul Oficial. Varianta ar înlătura temerile profesorilor, dar implică prea multă muncă, recunosc cadrele didactice.

Profesorii care refuză să pornească laptopul și camera video când predau au la dispoziţie varianta asincronă de predare.

Bogdan Petre, profesor de geografie: Există și varianta în care noi, profesorii, putem intra la oră fără a ne expune imaginea video, utilizând una dintre resursele pe care noi o pregătim în prealabil acasă. Acestea pot fi încărcate fie pe o anumită platformă, poate fi Google Classroom. Pe lângă schema lecției putem insera și tot felul de imagini, am inserat și o serie de hărți, schițe, scheme. Fie o punem pe platformă, fie putem intra în conferință cu elevii să susținem lecția live chiar în momentul în care aveam ora programată în orar și putem intra direct cu prezentarea powerpoint sau cu orice alt tip de prezentare pornit, astfel încât elevii nu mai au acces la imaginea noastră ca profesori, ci văd direct materialul pregătit pentru lecții.

Reporter: Cât ați muncit la acest powerpoint?

Bogdan Petre: Undeva la două ore, sunt făcute din vacanță, știam dinainte la ce clase voi preda și am apucat să fac din timp aceste materiale.

Reporter: Câte clase aveți și la ce clase predați?

Bogdan Petre: De la clasa a 5-a la a 12-a, fiecare din aceste clase studiază o altă geografie, astfel încât munca este considerabilă în realizarea acestor materiale.

Reporter: Care ar mai fi diferența între un powerpoint pregătit 2-3 ore de un profesor și a accesa pe Google informația de care ai nevoie?

Bogdan Petre: Dacă mă întrebați pe mine, aproape niciuna, poate doar rigurozitatea și faptul că profesorul a ales informația cât mai concretă și cât mai relevantă.

Jean Badea - Ministerul Educaţiei şi Cercetării: Am realizat parteneriatul cu Google si Microsoft. În aceste platforme educaționale sunt cele două aplicații, Google Classroom și Teams, care asigură o comunicare fără să fie nevoie de o interacțiune directă, în timp real, cu cadrul didactic. Atâta timp cât platformele sunt utilizate conform recomandărilor, cu activarea licenței, în cadru instituțional, acestea asigură securitatea de care profesorii au nevoie, nu este permis accesul celor din afară. Și MEC a pregătit, prin „Teleșcoala pentru profesori”, un set de 15 lecții pentru ca un profesor să poată utiliza cu succes platformele.

Cristina Tunegaru, profesoară de Limba Română: Există, în documentul pe care l-am primit de la MEC, ideea de predare asincronă, o predare asincronă care se realizează în plan virtual, profesorii și elevii nu lucrează în același timp, asta înseamnă că profesorii nu vor fi înregistrați, ei trebuie să încarce materiale pe care le lucrează pentru elevii lor.

Reporter: De ce nu se aplică? De ce nu apelează la ea?

Cristina Tunegaru: Noi nu avem deocamdată, la nivel național, o platformă educațională comună și fiecare școală realizează cum vrea de cuviință. Mi se pare îngrijorător că avem și acest blocaj, dincolo de celelalte blocaje care țin de resursa materială.

Gabriel Chicioreanu, Federația Națională a Asociațiilor de Părinți: Predarea asincronă este bună pe perioadă scurtă. Un copil are nevoie de prezența la clasă pentru a și lua informațiile, dar pe de altă parte au nevoie de socializare. Nu se poate să avem copii care să nu se vadă cu lunile sub nicio formă și peste un an sau doi ei să nu se cunoască efectiv.

Editor : Monica Bonea

Partenerii noștri
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
cmp_level, prv_level, m2digi24ro, stickyCookie
Studiu de Audienţă și Trafic Internet (prin CXENSE) brat.ro
cX_S, cX_P, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Instagram instagram.com Vezi politica de confidenţialitate
csrftoken, ds_user_id, ig_did, ig_cb, mcd, mid, rur, shbid, shbts, urlgen
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cx_profile_timeout, cx_profile_data
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi politica de confidențialitate