O companie din Cluj Napoca produce benzi desenate pentru Australia şi Noua Zeelandă

Data publicării:
Benzidesenate

Istoria lumii, desenată de clujeni. Persoanje celebre, precum Winston Churchill, Hitler sau Abraham Lincoln prind din nou viaţă, însă de această dată la Cluj Napoca. O mână de artişti creează benzi desenate pentru elevi din Australia şi Noua Zeelandă.

Compania a fost deschisă în 2012 şi atunci avea doar doi angajaţi. Pentru început au primit comenzi din Statele Unite ale Americii şi din Canada, pentru care realizau aproximativ 50 de cărţi de benzi desenate pe an. Cu timpul, firma a câştigat notorietate, iar numărul comezilor a crescut cu 20%.

Astfel încât, după doi ani de când sunt pe piaţă, au peste 100 de clienţi pe an din întreaga lume, dar cele mai multe vin din Australia şi Noua Zeelandă. Majoritatea cărţilor de benzi desenate sunt pentru copii, dar foarte multe comenzi sunt pentru reviste cu teme istorice, studiate de elevi la şcoală.

Adrian Barbu a predat ani de zile limba franceză, însă pasiunea lui a fost mereu desenul. A renunţat la catedră şi a deschis o firmă care realizează benzi desenate. Dar nu cu orice fel de ilustraţii, ci personajele care au marcat istoria lumii.

Din atelierul de la Cluj Napoca, revistele ajung pe băncile elevilor străini.

Proiectele sunt finanţate de Departamentul australian pentru Problemele Veteranilor de Război şi înainte de publicare, materialele sunt supervizate de consultanţi militari.

„Aceste cărţi sunt bazate pe scenarii scrise de un cercetator din istorie şi un veteran al razboiului din Golf”, spune Adrian Barbu, artist.

O parte din reviste sunt scoase la vânzare, unele merg la familiile veteranilor, dar cele mai multe ilustraţii ajung în şcolile din Australia şi Noua Zeelandă, ca supliment pentru cursurile de istorie.

Compania din Cluj Napoca are clienţi şi în America. Pentru firmele din Statele Unite artiştii creează benzi desenate pentru povestiri SF, dar şi pentru teme istorice.

„Am făcut un proiect pe bază istorică cu preşedintele George Washinton în care artiştii noşti l-au ilustrat, pentru ca elevii să perceapă mult mai repede informaţia şi mult mai simplu”, spune Ciprian Beldean, managerul firmei.

În doi ani de când s-au lansat, clujenii au adunat peste 100 de clienţi din întreaga lume.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri