Trenul cu patru călători. Pentru că pierde bani, CFR vrea să dea linia Urziceni-Făurei privaților

Data publicării:
tren-11

Aşa că şefii de la CFR vor să închirieze linia privaţilor, măcar să scape de cheltuiala cu întreţinerea şinei. Şi nu este singura situaţie de acest fel. 83% din secţiile de cale ferată înghit mai mulţi bani decât produc, arată un document oficial al Ministerului Transporturilor.

Unul dintre călători recunoaşte că de cele mai multe ori a circulat singur în vagon: „Nu sunt călători absolut deloc. Nu este eficientă cursa asta, ar trebui închisă”.

Exact asta se va şi întâmpla, dacă şefii companiei de cale ferată nu vor convinge vreo firmă privată să preia linia care nu scoate niciun profit. Înainte de renunţa la ea, conducerea CFR s-a gândit întâi s-o repare.

Găuri la fel de negre sunt încă 92 din cele 112 linii operate de CFR, potrivit unui document oficial. Pe lângă cei 68 de kilometri dintre Urziceni şi Făurei, pe mâna privaţilor ar mai putea ajunge anul acesta, într-o primă etapă, încă 670 de kilometri de şină.

„Sunt încă două secţii foarte importante, una este Medgidia - Negru Vodă care face legătura între România şi Bulgaria. Respectiv linia care uneşte Tulcea de ţară”, spune Ştefan Roşeanu, fost director al CFR Călători.

Închirierea către privaţi a căii ferate este doar una dintre măsurile pe care şefii de la transporturi vor să le ia pentru a mai redresa finanţele CFR SA. O altă măsură prevede acordarea de stimulente companiei feroviare dacă reuşeşte să-şi diminueze costurile. Banii în plus care ar putea veni de la stat sunt însă prea puţini să astupe gaura din bugetul CFR: doar 1,3 milioane de lei în condiţiile unor pierderi de peste 200 de milioane de lei anual.  

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri