Ultima zi de depunere a candidaturilor la șefia marilor parchete. Niciun candidat la DNA

Data actualizării: Data publicării:
sediu dna
Foto: Agerpres

Este ultima zi în care procurorii își mai pot depune dosarele pentru posturile de conducere din cele trei parchete. Sunt trei funcții libere iar până acum au fost înregistrate doar două candidaturi.

Gabriela Scutea și-a depus dosarul pentru Parchetul General în timp ce fostul șef al DIICOT Daniel Horodniceanu s-a înscris pentru un al doilea mandat la parchetul antimafia, dar și pentru Parchetul General. Deocamdată, nimeni nu s-a înscris pentru a conduce DNA.

Conform calendarului publicat de Ministerul Justiției, în ianuarie 2020 urmează să fie făcute propunerile pentru aceste funcții. Procurorii mai pot depune cereri de înscriere doar astăzi, la Direcția resurse umane a Ministerului Justiției din București.

 

„Sunt mai multe candidaturi, sperăm să fie și altele. Mai este și astăzi o zi. Nu aș vrea să dau detalii privind numărul sau persoanele, pentru că nu doresc să influențez pe cei care se mai pot gândi că mai au timp să se înscrie. Nu vreau să descurajez pe nimeni, nu vreau să încurajez pe nimeni, din start. E o competiție transparentă, o comisie de interviu lărgită, nu are doar membri din minister. Comisia va intervieva, vom discuta, apoi vom lua decizie”, a declarat Cătălin Predoiu, minisrul justiției, luni dimineață.

„Stabilitatea sistemului este importantă, e important să avem procurori șefi, prim-adjuncți, adjuncți, șefi de secție, adjunct de șef de secție numiți conform procedurii legale, stabil, pe post, care să poată începe o reformă în ministerul Public, să impulsioneze activitatea procurorilor, cu respectarea tuturor garanțiilor, astfel încât, să punctăm față de cetețeni, să punctăm față de Comisia Europeană, să punctăm față de magistrați în sensul calității, în sensul ritmicității activității, tot ce așteaptă societatea de la Ministerul Public”, a adăugat ministrul Justiției.

Lista procurorilor care îndeplinesc condițiile legale de participare la selecție și programarea interviurilor se va afișa la sediul Ministerului Justiției și se va publica pe pagina de internet, până la dată pe 24 decembrie, ora 24:00.

Cererile de participare la selecție vor fi însoțite de următoarele documente, potrivit anunțului publicat de Ministerul Justiției.

- dovada îndeplinirii condițiilor de vechime prevăzute de lege;

- declarațiile prevăzute de art.54 alin. (2) raportat la art.48 alin.(10-11) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor și procurorilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

- un proiect privind exercitarea atribuțiilor specifice funcției de conducere pentru care participa la selecție, care se depune atât pe suport hârtie, cât și în format electronic, pe suport specific; proiectul va fi încadrat într-o limita de 30 pagini, iar anexele nu vor putea depăși 10 pagini. Planul și anexele vor fi redactate cu caractere de 12, font Times New Roman, spatiere la 1,5 rânduriun curriculum vitae al procurorului, conform modelului comun european prevăzut în anexă H.G. nr. 1021/2004;

- minim 10 lucrări întocmite de procuror în compartimentele în care și-a desfășurat activitatea, în ultimii 5 ani;

- ultimul raport de evaluare a activității profesionale a procurorului participant la selecție;

- orice alte înscrisuri relevante.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri