Decalogul PNL pentru Nicușor Dan. Dacă nu îl respectă, liberalii îi vor retrage sprijinul peste 6 luni

Data actualizării: Data publicării:
Nicusor Dan, primarul general al Capitalei
Nicușor Dan. Foto: Inquam Photos / Ilona Andrei

La peste doi ani de mandat, PNL îi cere lui Nicușor Dan să rezolve 10 teme prioritare ale Bucureștiului, în termen de 6 luni. Liberalii spun că din moment ce l-au susținut în campania electorală, este normal să îi evalueze performanța la jumătatea mandatului. „Dacă va dori în continuare sprijinul PNL București, primarul general va îndeplini până la data de 31 iulie 2023 indicatorii de realizare prezentați mai jos. Toate aceste teme au fost asumate de către candidatul Nicușor Dan în campania din anul 2020”, potrivit unui comunicat al PNL.

Liberalii cer rezultate „perfect realizabile”, care ar fi putut fi atinse deja până în acest moment:

1. Investiții în termoficare, reducerea riscului de pierdere a fondurilor europene

Bani sunt, dar PMB se mișcă extrem de greu. Investițiile în termoficare sunt întârziate. La începutul mandatului, încă din noiembrie 2020, a fost semnat contractul de finanțare pentru reabilitarea a 22% din rețeaua de termoficare din București cu fonduri europene - 1,6 miliarde lei.

Acum, la peste 2 ani de la momentul în care banii au fost disponibili, din cauză că strategia de contractare a lucrărilor a fost extrem de prost executată, nu s-au început efectiv lucrările la niciun tronson. Practic, din acest motiv, Bucureștiul a pierdut banii. Banii ar putea fi readuși în București, printr-o procedură amplă de planificare pe care Primăria Generală și Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene trebuie să o parcurgă. Pentru ca acest lucru să se poată întâmpla, conform procedurilor de fazare ale Comisiei Europene, trebuie ca minim un tronson din cele cinci să fie finalizat până la sfârșitul anului 2023. Riscul de a pierde până și această ultimă posibilitate de a accesa aceste fonduri este foarte mare.

2. Creșterea ritmului de execuție a marilor proiecte de investiții care bat pasul pe loc

În acești 2 ani de mandat nu a fost demarat niciun mare proiect de investiții, unul a fost abandonat (drumul Ciurel), unul a mers prost (pasaj Dna. Ghica) și unul a mers extrem de prost (Prelungirea Ghencea).

3. Creșterea calității serviciilor publice de transport, adoptarea unei strategii unitare de parcări și deblocarea serviciului de taximetrie

Lipsa de viziune în ceea ce privește mobilitatea nu a îmbunătățit în ultimii doi ani indicatorii de trafic iar investițiile în infrastructura de transport sunt extrem de întârziate. Nu există o abordare comună la nivelul Bucureștiului pentru a susține (1) ori politică bazată pe mobilitatea cu auto individual, (2) ori o politică bazată pe transportul în comun și alternativ. Lipsa unei abordări integrate în politica de parcare face ca primăriile de sector să gestioneze diferit bulevardele Bucureștiului. Serviciul de taximetrie este blocat, nu au mai fost emise autorizații în ultimii doi ani.

4. Digitalizarea și eficientizarea serviciilor publice

În comparațiile cu primăriile de sector, Primăria Municipiului București a rămas mult în urmă în ceea ce privește digitalizarea serviciilor publice. Oamenii stau cu orele la ghișee, sesizările rămân fără răspuns. Este nevoie de o strategie, un plan de acțiuni cu termene clare și o prioritizare a serviciilor care vor fi digitalizate.

5. Demararea reformelor instituționale reale

Peisajul instituțional al PMB este identic cu cel prezentat în campanie de dl. Nicușor Dan. În continuare PMB subordonează si coordonează un număr imens de instituții! În afară de faptul că o parte dintre companiile municipale au fost închise prin efortul și voința Consiliului General, în lipsa unor pași legali clari ce ar fi trebuit parcurși de PMB, aproximativ jumătate dintre companii funcționează într-un mediu incert. La nivelul aparatului PMB și a instituțiilor subordonate nu a existat nicio reformă, nicio reorganizare, nicio comasare, nicio desființare, deci nicio eficientizare a activității.

6. Creșterea transparenței instituționale

Conform rapoartelor independente, un număr foarte mic de proiecte cu caracter normativ sunt puse în dezbatere publică. Dispozițiile de primar nu sunt publicate.

7. Revitalizarea parcurilor și înlăturarea pericolelor prezentate de arborii bolnavi din mediul urban

Parcurile administrate de către PMB se află într-o stare de degradare avansată. În comparație cu parcurile administrate de către primăriile de sector, aceste parcuri sunt mizerabile, prost întreținute, lipsite de investiții și mentenanță. Primarul General emite cu întârzieri foarte mari, de luni sau ani de zile, (sau nu emite deloc în unele cazuri) avizele de defrișare a arborilor bolnavi solicitate de către primăriile de sector. În București există un pericol real de producere de accidente din cauza lipsei de intervenții. Acestea nu se pot realiza în lipsa avizelor iar acestea nu se pot realiza în lipsa documentației emise de către Direcția de Mediu a PMB. Statisticile arată faptul că pe domeniul public sunt undeva la 1,5 milioane de arbori, majoritatea plantați în urmă cu 50-60 de ani.

8. Risc Seismic / Patrimoniu Construit

Bucureștiul continuă să prezinte un mare risc seismic. Actuala administrație nu a consolidat nici măcar o clădire cu risc seismic.

9. Asumarea prin acțiuni concrete a politicii de urbanism a Bucureștiului, cu accent pe zonele centrale

Nici până acum Bucureștiul nu beneficiază de un Plan de Urbanism General (PUG), actuala administrație deblocând abia după mai bine de doi ani contractul pentru realizarea PUG-ului. Zonele centrale se află într-un proces avansat de degradare.

10. Crearea unui sistem multianual de planificare de investiții care să integreze toți deținătorii de rețele

În acest moment operatorii de rețele de la nivelul PMB (Termoenergetica, STB, Apa Nova, Distrigaz, Enel, NetCity etc.) și de la nivelul Sectoarelor Municipiului București acționează disparat, nu au un plan comun de investiții pe termen lung, ceea ce face ca, de exemplu, o stradă reabilitată recent, în câteva săptămâni sau luni să fi săpată iar. De asemenea, noile investiții în rețeaua rutieră sunt multul întârziate pentru că aceste lucrări nu sunt prinse și în planurile de investiții ale operatorilor.

Vedeți AICI documentul integral elaborat de PNL.

Editor : Liviu Cojan

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri