Sari la conținut
News Alert

Promovarea brandului turistic național, o afacere a neregulilor

Ministerul Turismului a efectuat în 2016 plăţi nelegale în valoare de 1,42 milioane lei pentru promovarea brandului turistic național.

Raportul pe 2016 al Curții de Conturi a mai descoperit lucrări de investiţii neexecutate, clauze contractuale nerespectate și neurmărite. Ministerul nu a perceput majorări de întârziere şi daune-interese şi a utilizat ineficient unele fonduri băneşti pentru participarea la târguri de turism organizate în afara ţării, potrivit Agerpres.

Astfel, conform sursei citate, au fost efectuate plăţi în sumă estimată de 498.000 de lei pentru lucrări de investiţii neexecutate (în cadrul proiectului de investiţii în turism "Schi în România"), prin acceptarea includerii, atât în oferta tehnico-economică (anexă la Contractul de lucrări), cât şi în Situaţia de plată, a unui articol de lucrări pentru care nu au fost nominalizate materialele, cantităţile şi preţul unitar al acestora.

Totodată, au fost efectuate plăţi nelegale din fonduri alocate de la bugetul de stat, în sumă de 1,42 milioane lei, pentru servicii de promovare a brandului turistic naţional prin intermediul unor tour-operatori germani, respectiv pentru servicii decontate la valori mai mari decât cele din devizul-ofertă; servicii decontate fără documente, care să certifice prestarea lor (1,087 milioane lei), servicii decontate fără respectarea clauzelor contractuale (326.000 lei), iar pentru neexecutarea obligaţiilor asumate prin contract, de către prestator, s-a constatat necalcularea şi neîncasarea unor penalităţi de întârziere (54.000 lei).

"Nu s-a urmărit respectarea clauzelor contractuale, întrucât recepţia serviciilor nu s-a efectuat în funcţie de ratingurile (audienţele transmisiunilor) înregistrate de postul de televiziune, aşa cum s-a stabilit în contract, ceea ce a condus la efectuarea de plăţi, în sumă de 240.000 de lei, din fonduri alocate de la bugetul de stat, pentru servicii nerecepţionate în condiţiile stabilite în contract. Totodată, pentru neexecutarea obligaţiilor asumate prin contract de către prestator, entitatea nu a urmărit încasarea majorărilor de întârziere şi nu a pretins daune-interese", se susţine în raport.

Acesta mai semnalează că au fost utilizate ineficient fondurile băneşti alocate de la bugetul de stat, în sumă de: 362.000 lei, prin achiziţia de produse (mesh-uri) la preţuri supraevaluate, respectiv la preţuri mai mari decât cele practicate de acelaşi furnizor, în contracte similare derulate cu ANT sau decât cele existente pe piaţă; 583.000 de lei, pentru participarea Autorităţii Naţionale pentru Turism la târguri organizate în afara ţării, prin achiziţia de bunuri (mobilier, obiecte promoţionale/servicii) la preţuri supraevaluate, respectiv la preţuri mai mari decât cele practicate de acelaşi furnizor, în acelaşi an, în contracte similare derulate cu ANT sau decât cele existente pe piaţă.

"Astfel, pentru participarea ANT la diverse târguri de turism organizate în afara ţării, deşi conceptul standului a fost asemănător, iar achiziţia de servicii s-a efectuat, în cele mai multe cazuri, de la acelaşi prestator şi în acelaşi an, preţurile la care s-au contractat şi decontat serviciile au fost diferite de la un contract la altul, în unele cazuri de cel puţin două ori mai mari. În cazul târgurilor de turism organizate în străinătate, pentru care ANT a achiziţionat, pe lângă serviciile de amenajare şi decorare a standului României, şi servicii de realizare a unor materiale şi obiecte promoţionale, entitatea nu a solicitat, iar prestatorul nu a prezentat, documentele justificative, care să ateste realitatea achiziţiei la nivelul sumelor decontate", se menţionează în raportul Curţii de Conturi.

De asemenea, în urma auditului s-a constatat existenţa de stocuri fără mişcare sau cu mişcare lentă în valoare estimată de 4,095 milioane lei, din care stocuri în valoare de 3,719 milioane lei ce provin din anul 2007, în condiţiile în care o parte dintre ele nu mai pot fi folosite, întrucât au fost recepţionate cu greşeli de editare, a apărut uzura fizică sau informaţia din aceste materiale de promovare şi-a pierdut actualitatea, apărând uzura morală.

"În cadrul acestor stocuri s-a constatat existenţa de materiale pentru promovare: hărţi (649.044 de bucăţi, în valoare totală de 1.298.000 lei), album Săpânţa, editat în limbile: română, chineză, spaniolă, olandeză, idiş, italiană, rusă, poloneză (40.625 de bucăţi, în valoare totală de 1.421.000 lei); album Săpânţa, editat în limbile: română, franceză, germană, arabă, japoneză, maghiară (22.572 de bucăţi, în valoare totală de 790.000 lei); album Biserici de lemn (266 de bucăţi, în valoare totală de 68.000 de lei); broşură ofertă generală (23.760 de bucăţi, în valoare totală de 96.000 lei); broşură Muntenia şi Oltenia (16.820 de bucăţi, în valoare totală de 44.000 de lei), alte broşuri, în valoare totală de 121.000 de lei, achiziţionate anterior anului 2013 şi aflate în stoc", semnalează raportul.

Pentru înlăturarea abaterilor de la legalitate şi regularitate, constatate în timpul acţiunii de control, a fost emisă decizie, prin care au fost dispuse 10 măsuri, conducerea Ministerului Turismului formulând contestaţie împotriva a trei măsuri, care a fost respinsă prin încheiere de Comisia de soluţionare a contestaţiilor.

Pe aceeași temă
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale