Oamenii de știință australieni au creat țânțari imuni la virusul Zika

Data publicării:
Sao Paulo Lab Produces Genetically-Modified Mosquitoes To Combat Zika Virus
CAMPINAS, BRAZIL - FEBRUARY 11: A Biologist works with genetically modified male mosquitoes on February 11, 2016 in Campinas, Brazil. Technicians from the Oxitec laboratory located in Campinas, 100km from Sao Paulo, are releasing genetically modified mosquitoes Aedes Egypti to combat Zika virus. The laboratory is acting in Piracicaba who had a dengue outbreak last summer with 132 cases and after treatment showed only two cases this summer .The Lab will release 250,000 genetically modified mosquitoes in two neighborhoods with a large concentration of incident cases of egypti aedes mosquito, the modified mosquitoes compete with wild mosquitoes and replace them with non-Zika transmitting mosquitoes . (Photos by Victor Moriyama/Getty Images)

O echipă de oameni de ştiinţă australieni a reuşit o performanţă importantă în lupta contra virusului Zika, relatează miercuri agenţia Xinhua. Organizaţia de Cercetare Ştiinţifică şi Industrială a Commonwealth (CSIRO) a anunţat miercuri că a reuşit să obţină ţânţari modificaţi genetic rezistenţi la virusul Zika, scrie Agerpres.

Virusul, al cărui nume a fost inspirat de pădurea Zika din Uganda, este transmis de ţânţarii Aeges aegypti, activi în timpul zilei.

Acest virus a provocat peste 4.000 de cazuri de malformaţii congenitale consemnate în mai multe zone în 2015 şi reprezintă o ameninţare majoră la adresa sănătăţii a milioane de persoane.

Oamenii de ştiinţă de la CSIRO şi din cadrul Universităţii San Diego din California au descoperit că prin injectarea unei gene sintetice anti-Zika în embrionii ţânţarilor se poate evita transmiterea virusului periculos de către exemplarele ajunse la maturitate.

''Studiul nostru a descoperit că ţânţarii cu gena anti-Zika nu au mai putut contracta Zika în timpul hrănirii, devenind astfel incapabili de a răspândi virusul altor persoane'', a explicat într-un comunicat Prasad Paradkar, cercetător şef la CSIRO şi coautor al studiului.

''Într-o bună zi, în urma mai multor studii, acest ţânţar ar putea ajunge să înlocuiască populaţiile de Aedes aegypti din sălbăticie, (o măsură) în plus în arsenalul de strategii de control luate împotriva acestui ţânţar pentru a stopa răspândirea virusului în întreaga lume'', a adăugat cercetătorul.

Zika nu s-a răspândit în Australia, însă invazivul Aedes aegypti s-a stabilit în zonele tropicale din nordul continentului, notează Xinhua.

''Infectatea în timpul sarcinii poate provoca complicaţii ce pot pune în pericol viaţa unui fetus sau a unui nou-născut, printre acestea numărându-se malformaţii congenitale precum microcefalia'', a precizat Paradkar.