Bucureștiul și lupta pentru locurile de parcare. Ce soluții au găsit alții

Data publicării:
parcare loc de parcare masini

Cu un milion trei sute de mii de maşini înmatriculate şi mai puţin de 200.000 de locuri de parcare de domiciliu, Bucureştiul este cel mai aglomerat oraş din Europa. În cinci sectoare din şase, să găseşti un loc liber e o minune în adevăratul sens al cuvântului. Promisele parcări supraterane, ori mult-lăudatele "park and ride", de lânga staţiile de metrou de la periferie, există, deocamdată doar pe hârtie: au rămas la stadiul de promisiuni de campanie electorală. În lipsă de idei pentru rezolvarea crizei, administraţiile locale au transformat sute de trotuare în parcari şi le-au scos la mezat.

Municipalitatea administrează 8.100 de locuri de parcare publice, dar are un parc auto de peste 1.300.000 de maşini. Conform raportului olandezilor specializaţi în GPS, Tom Tom Telematics, avem al şaselea cel mai aglomerat trafic rutier din lume. Iar principala cauză este îngustarea căilor de circulaţie, prin transformarea benzii de lângă trotuar în parcare. Cu 230.000 de cetăţeni în acte, sectorul 1 are 8.600 de parcări de reşedinţă. Primăria le închiriază cu 76 de lei pe an aşa că nu e de mirare că nu vei găsi niciunul disponibil.

Alin Vieru, dir. gen. ADP Sector 1: „În ultimele două luni am mai amenajat 286 de locuri de parcare. Am propus proiecte către Comisia Tehnică de Circulaţie din cadrul Primăriei Capitalei pentru a amenaja şi locuri de parcare pe străzile cu sens unic.”

Cei 256.000 de cetaţeni domiciliaţi în sectorul 2 au la dispoziţie 25.000 de locuri de parcare. Primăria le închiriază anual tot cu 76 de lei bucata, mai mereu aceloraşi abonaţi. Pentru noii şoferi există doar... proiecte.

Dan Popescu, viceprimarul sectorului 2: „Nu avem date clare despre câte locuri de parcare la liber sunt, în rest, în sector. Mai este în lucru o parcare "park and ride" la capătul Pantelimonului care trebuia să fie gata de mult, dar văd că tot trenează.”

Cei 472.000 de locuitori ai sectorului 3 beneficiaza de 60.000 de locuri de parcare de reşedinţă, plus 23.000 de locuri publice. Multe au fost amenajate, însă pe trotuare.

Ştefan Dumitraşcu, arhitectul şef al sectorului 3: „Consider că suntem pe egalitate în ceea ce priveşte numărul de maşini şi locurile de parcare. Intenţionăm atât optimizarea acestor locuri de parcare, cât şi mărirea capacităţii. Acest lucru înseamnă că acele aproape 60.000 de locuri de parcare să fie regrupate sub forma unor parcaje publice supraterane.”

La debut de mandat, actuala administraţie a sectorului 4 a anunţat că va amenaja 13 parcări noi, inclusiv două de tip "park and ride", lânga staţiile de metrou IMGB si Piaţa Sudului. Cei 300.000 de locuitori nu beneficiază încă de niciuna. Primaria refuză să publice numărul actual al parcărilor de reşedinţă. Dar potrivit cererilor depuse la Administraţia Parcărilor, deficitul depăşeşte cifra de 30 de mii.

Cu 282.000 de locuitori, sectorul 5 administrează 18.700 de locuri de parcare. În sectorul 6, cei 360.000 de cetăţeni beneficiază de 37.000 de locuri de parcare. În ultimul an, edilii nu au amenajat nicio parcare cu o capacitate mai mare de douăzeci de locuri.

Traficul aglomerat şi lipsa locurilor de parcare sunt probleme cu care se confruntă toate capitalele europene. În parcările amenajate, tarifele diferă în funcţie de cât de aproape sunt acestea de centrul metropolei. În Bucureşti, în centrul oraşului, cel mai scump loc costă 5 lei pe oră, ca să parchezi în centrul Londrei te costă de 16 ori mai mult.

Londra este oraşul cel mai scump pentru şoferii care vor să-şi lase maşina în centru. În medie, londonezii trebuie să plătească peste 8 euro parcarea pentru o oră. Ceva mai puţin, adică 7,65 euro, trebuie să dea locuitorii capitalei Suediei. Alte două oraşe nordice urmează în top - Oslo şi Copenhaga, unde parcarea maşinii pentru o oră costă peste 5 euro.

Tarifele variază însă destul de mult pe continent şi nu ţin seama neaparat de nivelul de trai. Spre exemplu, în Madrid costă aproape 5 euro să parchezi maşina în centru, în Paris şi Atena 4, în Roma 3 şi în Berlin 2 euro pe oră.

Dar cele mai ieftine oraşe pentru şoferi sunt cele în care se plăteşte mai puţin de 2 euro pentru ora de parcare. În această categorie intră Budapesta, unde tariful este de un euro şi 40 de cenţi, Lisabona, Glasgow şi Varşovia. Cel mai puţin costă însă parcarea în centrul oraşelor Sofia şi Bucureşti, în medie, doar 50 de cenţi pe oră.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
cmp_level, prv_level, m2digi24ro, stickyCookie
Studiu de Audienţă și Trafic Internet (prin CXENSE) brat.ro
cX_S, cX_P, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Instagram instagram.com Vezi politica de confidenţialitate
csrftoken, ds_user_id, ig_did, ig_cb, mcd, mid, rur, shbid, shbts, urlgen
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cx_profile_timeout, cx_profile_data
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi politica de confidențialitate