Analiză Cele mai mari frici ale omenirii. Sociolog: Când răul a ajuns mult mai vizibil, teama a devenit mai mare

Data actualizării: Data publicării:
panica frica coronavirus afaceri
Marile temeri ale omenirii. FOTO: Getty Images

Coronavirusul, șomajul și sărăcia. Acestea sunt principalele temeri ale omenirii în prezent. Sunt concluziile celui mai recent sondaj făcut la nivel mondial - What Worries the World - și publicat de Ipsos. COVID-19 este menționat ca fiind principala grijă în 14 din cele 27 de țări chestionate. Îngrijorările legate de sistemele de sănătate sunt cele mai ridicate în Ungaria și Polonia, cei mai încrezători fiind sud-coreenii și turcii. 

Raport privind ingrijorarile la nivel global
FOTO: ipsos.com

Coronavirusul conduce în topul îngrijorărilor, cu 46%, o creștere de trei puncte procentuale față de luna iulie. Este urmat de teama de șomaj, de sărăcie, corupție, criminalitate sau problemele legate de sistemul de sănătate și de educație.

Raport privind topul ingrijorarilor pe tara
FOTO: ipsos.com

Pandemia este prima temă de îngrijorare în Japonia, Australia, Malaezia, Spania, Marea Britanie, Canada, India, SUA, cu peste jumătate din persoane foarte îngrijorate de acest subiect. La polul opus sunt Turcia, Ungaria și Rusia, potrivit raportului.

RAPORTUL integral poate fi descărcat AICI

Anul trecut, pe primele locuri în topul îngrijorărilor erau cele legate de siguranța economică.

Sociolog: Când imaginea morții devine mult mai vizibilă, inspiră teamă

"Comportamentul uman se schimbă în funcție de context și de situație, când ai milioane de locuri de muncă pierdute și sute de mii de morți de coronavirus, problema ajunge foarte sus. De aceea, celelalte probleme de anul trecut au căzut în plan secundar.

Oamenii reacționează mai tare la noul pericol pentru că îl simt mult mai aproape.

Teama de moarte nu e o noutate, omul a căutat nemurirea și a dorit să trăiască cât mai mult. Când imaginea morții devine mult mai vizibilă, inspiră teamă.

Pentru unii e vorba de nesiguranță, pentru alții contează că pandemia a adus p schimbare de comportament dură în raport cu ceilalți, cu partenerii de viață. Luni de zile am stat izolați la nivel global, ceea ce a fost resimțit ca un lucru nefiresc, care poate genera frustrare. Oamenii erau bombardați zilnic de informații despre virusuri, morți în camioane în Italia, Spania. Asta aduce teamă, panică.

Din păcate, pentru o parte din societate, ce se întâmplă nu va modifica mare lucru, pentru altă parte lucrurile vor genera întrebări dacă stilul de viață a fost unul care trebuie continuat.

Când lucrurile se vor calma, foarte ușor vom ajunge în situația în care, din perioadele grele nu vom învăța foarte multe. Când se întâmplă ceva foarte grav, ne rugăm și promitem că ne vom schimba, foarte putini reușim să nu mai facem însă anumite lucruri.

De fapt, coronavirusul doar a adâncit temeri care erau și înainte – frica de moarte, de șomaj, de recesiune. Când răul a devenit mult mai vizibil, teama a devenit mai mare. Până atunci, crezi că totul e departe de tine.

Mulți vom trăi într-un context economic diferit de acum înainte, suntem la începutul degringoladei generate de această stare care doar accentuează problemele din societate.

De exemplu, educația – aceleași probleme le aveam și înainte, cu copii care nu veneau la școală, cu manuale care nu erau la început de an școlar, sunt probleme care țin de sistem, dar care sunt accentuate în România în situația de criză. În rest, temele sunt aceleași, rămân dominante, pentru că multe dintre ele sunt invizibile pentru decidenți", a comentat la Digi24 sociologul Gelu Duminică.

Redactare Georgiana Marina

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
cmp_level, prv_level, m2digi24ro, stickyCookie
Studiu de Audienţă și Trafic Internet (prin CXENSE) brat.ro
cX_S, cX_P, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Instagram instagram.com Vezi politica de confidenţialitate
csrftoken, ds_user_id, ig_did, ig_cb, mcd, mid, rur, shbid, shbts, urlgen
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cx_profile_timeout, cx_profile_data
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi politica de confidențialitate