Clienții care nu plătesc. Merg la restaurant cu plicul cu fir de păr, unghie sau muscă și spre final adaugă în farfurie "ce trebuie"

Data publicării:
o femeie tine in mana o furculita si mananca
Credit foto: Guliver/Getty Images

Au apărut clienții care nu plătesc, atrag atenția inspectorii OPC. Tot mai mulți consumatori din România ajung să facă reclamații fie doar și pentru o masă gratuită în oraș, spun specialiștii. Așa se face că, în ultimii ani, mulți dintre ei au reclamat calitatea preparatelor din restaurante. Doar că, în spatele sesizărilor transmise către OPC, se ascundeau diferite tertipuri: de la fire de păr, resturi de unghie până la muște sau viermi puse chiar de clienți în farfurie, scrie Agerpres.

Avertismentul a fost lansat chiar de șefa Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Buzău, Cornelia Galer.

"De regulă se dovedesc întemeiate aceste reclamaţii. Sunt şi unele neîntemeiate. Ca să înţelegem aşa cam ce se întâmplă în piaţă, s-a format deja o clasă de consumatori care trăiesc neplătind. Asta am constatat-o noi pe parcursul ultimilor ani de cercetări a reclamaţiilor, adică de regulă sunt persoane tinere care au asupra lor pliculeţe cu fir de păr, unghie, muscă, vierme sau mai ştiu eu ce, se duc în restaurante sau pe terase, comandă, mănâncă jumătate sau trei sferturi, pune acolo din pliculeţ ce trebuie, face poză, face reclamaţie", spune Cornelia Galer.

În afara calităţii serviciilor şi a produselor oferite de agenţii economici, autorităţile au urmărit și concordanţa dintre preţurile afişate la raft şi cele din gestiunea stocurilor, care se marchează pe bonurile de casă sau indicarea concomitentă, într-o formă neechivocă, uşor de citit, în cazul produselor alimentare preambalate, a preţului de vânzare şi a preţului pe unitatea de măsură. Conducerea CJPC atrage atenţia că, la nivelul județului Buzău, una dintre deficienţele des întâlnite a fost cea legată de folosirea acronimului RON.

"Din anul 2022 a apărut o modificare referitoare la expirarea preţurilor tuturor produselor afişate la raft, pe comercializare şi din păcate operatorii economici nu şi-au însuşit această nouă modificare legislativă. În continuare se afişează la rafturi RON-ul, ceea ce nu este corect. Moneda noastră de schimb este Leul, RON-ul fiind un instrument financiar-bancar. În exprimarea preţurilor corect ar fi, unitate monetară adică Lei, pe unitate de măsură. În continuare se scrie doar o cifră, în continuare se scrie RON. Pe acest HG 947 s-au aplicat destul de multe sancţiuni, chiar aş putea spune că 70% din sancţiunile aplicate au avut în documente şi această afişare incorectă", a mai transmis șefa CJPC Buzău.

Editor : Izabela Zaharia

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri