Sari la conținut

Afacere românească de succes cu genţi de lux premiate de revista Vogue

O afacere de succes cu genţi de lux realizate manual, după tehnici vechi, a fost pusă pe picioare de doi orădeni. Vândute în China, Rusia sau Statele Unite, produsele i-au făcut cunoscuţi peste tot în lume şi le-au adus apariţii în reviste internaţionale de renume. Un ham foto realizat de cei doi a fost votat cel mai bun produs tehnic şi este folosit inclusiv de specialiştii National Geographic.

Într-un mic atelier, amenajat în propria casă, Mircea coase de zor la maşina de cusut Singer, veche de mai bine de 100 de ani. Ziua de lucru începe dimineaţa devreme şi se termină undeva spre seară; merită însă tot efortul. Genţile din piele pe care le realizează sunt căutate de clienţi din toată lumea.

Mircea Bule, fashion designer: "Eu sunt foarte mulţumit când geanta aia, indiferent că o trimitem în State, o trimit, mi-e inima aşa cât un purice, dar în momentul când ajunge şi acel om ne scrie acel review pentru mine e important foarte mult acel review, aceea e cartea noastră de vizită."

Bărbatul a început să transforme bucăţile de piele în diferite produse încă de acum trei decenii. Ani la rând a dobândit experienţă într-o fabrică de profil, unde a învăţat de la meşteri pricepuţi ori pe cont propriu.

Mircea Bule, fashion designer: "Văzusem nişte resturi de piele, eram cu nişte prieteni undeva şi ne trebuiau nouă nişte genţi hippy, trebuia să mergem la mare şi trebuia să avem acele genţi, de fapt aşa a început totul."

Daciana a făcut, în schimb, canto, pictură, artă fotografică şi.... fizică. A terminat facultatea de inginerie energetică, pentru că voia să meargă pe urmele tatălui său. După mai mulţi ani petrecuţi în domeniu, s-a reprofilat şi şi-a deschis propria cafenea. În 2011 l-a întâlnit pe Mircea, iar viaţa lor s-a schimbat complet.

Mircea Bule, fashion designer: "Întâlnirea dintre mine şi Daciana a fost efectiv îngemănarea artistică fantastică, deci am schimbat registrul de creaţie efectiv de la zero."

Aşa s-a născut şi povestea brandului 74Street Bags. Inspiraţi de numărul casei în care locuiau, au început să creeze şi să vândă genţi de lux în toată lumea. Lucrate manual şi realizate cu multă atenţie la detalii, genţile din piele sunt unice. 99% dintre ele sunt făcute la comandă, după preferinţele clienţilor.

Daciana Bule, fashion designer: "Am ştiut întotdeauna ce vreau şi cumva lucrurile s-au legat astfel încât în spate să existe şi o poveste care de fapt e foarte reală."

Mircea este cel care desenează, face tiparele şi coase efectiv genţile. În schimb, Daciana promovează produsele, preia comenzile şi ţine legătura cu clienţii.

Daciana Bule, fashion designer: "De la PR, management, tot ce înseamnă imagine, până şi modelling. Noi doi nu am gândit niciodată conceptul acesta, dar aşa a ieşit, fiind foarte sinceri şi cu cărţile pe faţă, am ajuns ca noi doi să fim totul."

Tot ea este cea care are grijă ca, în colete, clienţii Rusia, Canada, China sau Statele Unite să primească o bucăţică din România noastră.

Daciana Bule, fashion designer: "Coletul pleacă de la noi întotdeauna cu un cadou românesc, cu o poveste şi primeşte fiecare o scrisoare scrisă de mână. Cu o vedere din Oradea, dar nu din cele noi, ci din cele vechi, mai sunt ediţii 90-2000 şi întotdeauna există un obiect handmade românesc."

Necunoscuţi în propria ţară, dar apreciaţi în afară, cei doi au fost invitaţi, anul trecut, să-şi expună produsele în Los Angeles, la Premiile Emmy. Din păcate, nu au reuşit să obţină vizele în timp util. În schimb, genţile lor au devenit din ce în ce mai apreciate peste Ocean. Despre ele au scris şi cei de la Vogue UK, iar o organizaţie internaţională le-au acordat Best Award 2016 pentru cel mai tehnic produs. Un ham foto care a fost votat cel mai practic şi util din lume.

Mircea Bule, fashion designer: "Ne-au contactat mulţi fotografi, cameramani de la National Geographic, foarte mulţi fotografi, zic eu, de renume."

Genţile create de Mircea şi Daciana se vând chiar şi cu câteva sute de euro. În viitor, cei doi îşi doresc să le insufle tinerilor aflaţi la început de drum, pasiunea pentru prelucrarea pielii şi transformarea acesteia în produse de marcă.

Reporter: Anca Deac
Operator: Norbert Hegedus
Editor web: Adrian Laboş