BUSINESS CLUB. Gadgetul ca obsesie. Tot mai aproape de rasa Borg din Star Trek?

Data publicării:
15032013 20gadgeturi-55109

E vorba de mașinării de vânzări bine tunate, marketing de miliarde și poziții de forță. Și toate acestea pentru produse care, într-un interval relativ scurt, devin „so yesterday", cum ar spune hipsterul. Iar acest „so yesterday” este, de fapt, cuvântul-cheie.

Rata de înlocuire a smartphone-urilor e rapidă. Și de fapt ea este cea care generează veniturile companiilor. Consumatorul este captiv trendului și tehnologiei. Nebunia din ultimele zile, contrele Samsung-Appleau pornit o dezbatere în cadrul echipei Business Club.

Unde s-a ajuns de fapt, cât ne îmbunătățesc viața și cât ne-o afectează aceste aparate mobile tot mai inteligente?

Lansările de noi dispozitive în lumea rarefiată a marilor jucători au ajuns evenimente planetare, la care și strănutul unui președinte de companie este interpretat. Apariția de noi telefoane s-a scurtat de la doi ani la un an și acum la câteva luni. Și cu toată această frecvența mare, interesul sunt în creștere. Telefonul a devenit măsură a statutului social, a apartenenței la un grup. A înlocuit mașina ca emblemă.

Lansările de smartphone-uri umbresc prezentările de noi modele de mașini, fie că e vorba de sportive, limuzine sau autoturisme obișnuite prin atenția acordată evenimentelor. Mașina a devenit, de fapt, secundară. În Japonia, producatorii auto au o problemă, pentru că tinerii cheltuiesc prea mult pe gadgeturi și înlocuiesc mașina o dată la șapte-opt ani, chiar zece, față de un ritm de cinci ani în era pre-smartphone.

E o piață de aproape 55 de miliarde de dolari la care se adaugă și cea a aplicațiilor, estimată la 25 de miliarde în acest an.

Aceste dispozitive mobile cu capacități umitoare au reușit să ridice industrii de miliarde, de la social media la aplicații care utile, care inutile. Capacitațile uimitoare au schimbat însă și viața utilizatorului.

Vacanța și spectacolele - o întrecere de poze

Vacanța a devenit de fapt o întrecere. Numărătoarea zilelor de relaxare a fost înlocuită cu numărătoarea pozelor din sejur. O vacanță reușită înseamnă de la 250 de fotografii în sus, cât mai multe postate pe internet. La concerte din toata gama muzicală sunt spectatori care văd prestația de pe scenă doar prin ecranul de 3,4 sau 5 inch-i al telefonului de ultimă generație.

Întâlnirile cu prietenii degenerează de multe ori în adevarate mese ale tăcerii, cei adunați fiind preocupați mai degrabă de ce se întâmplă online decât în jurul lor. Iar în cazurile clinice, comesenii ajung sa comunice între ei pe Twitter, deși sunt la o întindere de mână distanță.

Mobilitatea electronicelor a ușurat viața, acest lucru este cert. Dar ușurează și buzunarul. În Statele Unite cheltuielile cu smartphone-urile și cele cu serviciile conexe au urcat în doi ani cu 70%. Rata de înlocuire s-a accelerat și ea presupune costuri sigure la intervale regulate. Consumatorul are tendința de a arunca mai tare cu banii și de a uita de economisire. Și pentru a păstra interesul, producătorii lucrează la noi generații de gadgeturi prin care asociază cuvântul smart altor obiecte: ceas, ochelari. Mai ramân pe lista de așteptare bocancii inteligenți pentru a fi mai aproape de rasa Borg din Star Trek, căci, oricum, SF-urile au devenit realitate.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri