Sari la conținut

Portiță: Campioni ai accidentelor auto cu Bonus maxim

Scăpări ale legislației în domeniul asigurărilor auto fac șoferi vinovați pentru numeroase accidente auto să poată deține cea mai bună clasă de Bonus/Malus, în care RCA îi costă de două ori mai puțin decât media și de peste trei ori mai puțin decât cea mai defavorabilă clasă de malus.

Șoferi în cauză sunt cei care dețin cel puțin două vehicule pe numele lor. Ei folosesc ”creativ” prevederile unei norme publicate în august anul trecut de către Autoritatea de Supraveghere Financiară. Norma 20 din august 2017 face referire la clasa cea mai favorabilă de B/M pentru persoane fizice.

Norma menționată spune la art. 32: ”În situația în care un asigurat persoană fizică deține mai multe vehicule, asiguratul beneficiază de aceeași clasă a sistemului bonus-malus pentru toate vehiculele”.

Potrivit unui exemplu dat chiar de către ASF, dacă o persoană fizică deține două vehicule, unul cu clasa B/M B0 și celălalt cu clasa B/M B8, atunci când va încheia asigurarea RCA pentru vehiculul cu clasa B/M B0 va beneficia de tariful de primă calculat cu clasa B/M B8 pe care o deține la celălalt vehicul. În exemplul dat beneficiul obținut în urma obținerii clasei B/M cea mai favorabilă este de reducere a tarifului de prima pentru vehiculul cu clasa B/M B0 cu 50%.

În cazul bonusului maxim reducerea este de 50% ceea ce concret înseamnă că deținătorul clasei B8 plătește la jumătate față de B0. În cazul clasei de malus cele mai rele, respectiv M8, deținătorul acesteia plătește cu 80% mai mult decât B0. Aceasta înseamnă că deținătorul clasei B8 plătește mai puțin de peste trei ori față de unul cu M8.

Prevederea generoasă este deturnată însă de unii deținători de flote auto mari. ”De regulă țin o mașină trasă pe dreapta care desigur nu face accident și toate mașinile vor avea clasa de bonus a acesteia, maximă. Este o schemă folosită, spre exemplu, de patronii de taxiuri”, spune un broker de asigurări auto.

Nu se știe însă cât timp schema va funcționa. Aceasta deoarece a fost stabilită prin normă ASF, ce poate fi modifică ușor de către conducerea ASF, și nu prin lege.

Pe aceeași temă