Sari la conținut
News Alert

Demisii-surpriză la vârful TAROM. Demetriade și Pascariu pleacă din companie

ACTUALIZARE ORA 17.30 Ședința Consiliului de Administrație, unde erau așteptate schimbările anunțate, s-a amânat, cel mai probabil pentru săptămâna viitoare.

_________________

Au fost destui care se aşteptau ca directorul general Cristian Heizmann să plece din fruntea companiei. Îi fuseseră luate o parte din atribuţii pentru a fi date directorului executiv Nicolae Demetriade. Acum, însă, Demetriade este cel care a decis să plece atât din funcția de director executiv, cât și din cea de membru CA.

De asemenea, Dan Pascariu va fi şi el înlocuit din funcţia de preşedinte al Consiliului de Administraţie. Acestuia i s-a cerut demisia, dar a refuzat să şi-o dea. Înlocuirea va avea loc în această după-amiază când, la TAROM, are loc Adunarea Generală a Acţionarilor.

Ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, a confirmat schimbările de la TAROM şi spune că era nevoie de aceastea pentru binele companiei.

Nicolae Demetriade invocă aplicarea prevederilor ordonanţei privind managementul privat la Tarom, afirmând că aceasta a fost „o iluzie”.

„Aplicarea OUG 109/2011 a fost doar o iluzie”, a declarat Demetriade pentru Mediafax.

Întrebat dacă a demisionat doar din funcţia de director executiv sau şi din Consiliul de Administraţie, Demetriade a răspuns: „Din toate”.

Demisiile vin după ce directorul general, belgianul Christian Heinzmann, a reușit să își prelungească contractul. El ar fi trebuit să plece din fruntea companiei la mijlocul lunii noiembrie.

Stelian Muscalu, realizator Business Club, analizează tensiunile apărute în compania TAROM

Nicolae Demetriade a fost numit la conducerea TAROM în luna iunie, în urma unor certuri dintre directorul general și Consiliul de Administratie. Nicolae Demetriade a preluat o parte din atribuţiile directorului general.

TAROM este prima companie de stat unde a fost instalat manager privat.

TAROM a încheiat primul semestru cu pierderi de 63 milioane lei, în scădere faţă de rezultatul negativ de 120 de milioane de lei din prima jumătate a anului trecut. Venituri operaţionale au atins 534 milioane lei, faţă de 498 milioane lei la jumătatea anului trecut.

Planul de management, aprobat de Consiliul de Administraţie în luna martie, prevede pierderi de 143 milioane lei în acest an, de 18 milioane lei în 2014, urmând ca în 2015 şi 2016 compania să realizeze profit de 92 milioane lei, respectiv 173 milioane ei.

Compania urmăreşte de asemenea o creştere a numărului de pasageri transportaţi cu 100.000 pe an, de la 2,3 milioane în acest an la 2,6 milioane în 2016, şi o majorare a gradului de încărcare a aeronavelor, de la 68 la sută în acest an la 75 la sută în 2016.

Christian Heinzmann, care are peste 20 de ani experienţă în aviaţie, spunea, la jumătatea lunii septembrie, că o companie românească e mai dificil de condus decât una din Albania sau Bangladesh, și aceasta cu atât mai mult cu cât firma aparține statului.

Pe aceeași temă