Mașinile electrice „mușcă” din industria auto tradițională: 20.000 de concedieri anunțate de Daimler și Audi

Data actualizării: Data publicării:
Mercedes-Benz S-Klasse, S 500, W 222, 2017 / PVS S–Klasse Zuerich 2017

Grupul german Daimler, care deține și Mercedes-Benz, a anunțat că va concedia 10.000 de angajați la nivel mondial, pentru a face economii necesare tranziției către producerea de mașini electrice. Anunțul vine la doar trei zile după ce compania Audi, membră a grupului Volkswagen, a anunțat că va concedia 9.500 de oameni în Germania din motive similare, informează BBC.

Daimler taie costuri pentru a suporta mai ușor tranziția către mașinile electrice

Daimler consideră că industria auto trece prin "cea mai mare transformare din istorie".

"Tranziția către mijloace de mobilitate fără emisii necesită investiții majore, motiv pentru care Daimler a anunțat la mijlocul lunii noiembrie că va lansa un program pentru a crește competitivitatea, inovația și puterea investițiilor", a anunțat concernul german.

În cadrul programului, compania va reduce costurile cu personalul cu 1,4 miliarde de euro până în 2022, iar numărul pozițiilor de management va fi redus la nivel mondial cu 10%.

Daimler are peste 300.000 de angajați și fabrici în 17 țări, iar planul de restructurare a fost aprobat de consiliul angajaților, care include și membri ai sindicatelor.

Constructorii germani s-au adaptat greu la noile trenduri din industria auto, care pun accent pe sistemele de condus autonome și vehicule electrice.

Audi investește în noi tehnologii și vine după o amendă de 800 de milioane de euro

Constructorul german de lux Audi a spus că reducerea numărului de angajați va însemna economii de 6 miliarde de euro, iar restructurările se vor face printr-un program de pensionare anticipată.

În același timp, Audi a anunțat că tranziția către producția de mașini electrice va crea 2.000 de noi locuri de muncă.

Asemenea rivalilor săi, Audi cheltuie miliarde de euro pentru a dezvolta noi tehnologii, inclusiv modele electrice și hibride, sisteme de conectivitate și sisteme de condus autonom. Compania a fost nevoită să achite anul trecut și o amendă de 800 de milioane de euro pentru rolul pe care l-a avut în scandalul Dieselgate, pornit de compania Volkswagen.

Audi a început să facă conversia către modelele electrice, lansând deja modelul E-tron, primul dintr-o serie de 20 de modele electrice care vor fi lansate până în 2025.

Editor web: Vlad Mironescu

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri