Şantierul, un cuvânt uitat în infrastructură

Data publicării:
autostrada bucuresti ploiesti mediafax

Lipsa banilor duce la amânarea proiectelor. Este o ecuație simplă: dacă până acum se amânau lucrări, în acest moment s-a ajuns la înghet. Licitațiile sunt contestate, apoi când se deblochează nu au finanțare și nimic nu se întâmplă.

Iar timpul costă bani. Fiecare euro investit în economie întoarce, la rândul său, conform unor estimări ale finanţiştilor români, 0,5 euro în produsul intern brut. Un exemplu concret arată că investiţiile în şantiere de autostrăzi de 2,5 miliarde de euro ar fi adus anul acesta un plus de 1,25 miliarde de euro la PIB, echivalentul unei creşteri economice de aproape 1 la sută, potrivit calculelor Ziarului Financiar.

Guvernul, ca să acopere o serie de cheltuieli bugetare, a tăiat masiv de la investiţii. Conform execuţiei bugetare, investițiile în opt luni, din toate sursele de finanțare au fost sub patru miliarde de euro in scadere cu 14,3% fata de anul trecu. Cu trecerea lunilor ritmul incasarilro a scazut si sunt posibile reduceri si mai mari pentru ca exista facturi fixe, precum pensiile si salariile care trebuie acoperite.

Acest lucru se reflectă în scăderea sectorului construcţiilor, mai exact pe segmentul construcţiilor inginereşti. Adică exact acel segment de lucrari mari de drumuri, poduri care ar trebui susţinut din investiţiile bugetare dar şi din programe cofinanţate au scăzut cu aproape 7 la sută.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri