Sari la conținut

Aflux de firme turcești la un contract uriaș de modernizare a căii ferate

Doar 28 de kilometri de cale ferată însă o valoare de 2,87 miliarde lei, respectiv peste 100 de milioane de lei pe kilometru. Acesta este contractul de modernizare licitat de CFR SA care a trezit atenția a nu mai puțin de trei firme sau asocieri de firme din Turcia.

CFR SA a primit şase oferte pentru modernizarea subsecţiunii Apaţa-Caţa, un contract estimat la 2,87 miliarde lei, potrivit unui comunicat de presă al CFR SA, informează News.ro.

Compania de stat care administrează reţeaua de căi ferate din România, CFR SA, a anunţat joi că a primit şase oferte pentru modernizarea subsecţiunii Apaţa-Caţa, parte a tronsonului feroviar Braşov – Sighişoara, contractul fiind estimat la 2,87 miliarde lei, fără TVA.

Subsecţiunea Apaţa - Caţa, parte a tronsonului feroviar Braşov - Sighişoara, este situată pe Axa prioritară TEN-T 22 (Coridorul Rin-Dunăre, ramura nordică) Nürnberg-Praga-Viena-Budapesta-Curtici-Simeria-Braşov-Bucureşti-Constanţa, iar modernizarea acestei subsecţiuni contribuie la dezvoltarea infrastructurii feroviare prin sporirea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi la 120 km/h pentru trenurile de marfă.

La licitaţia deschisă au depus documentaţie următoarele şase asocieri de firme: Asocierea Rail Works; Asocierea Pizzarotti Spa (Pizzarotti SA, IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş), Asocierea FCC Construcction S.A., Astaldi S.p.A., Activ Group Management SRL.; Asocierea SAIPEM S.P.A. , Dogus Insaat ve Ticaret AS; Asocierea STRABAG AG - STRABAG SRL; Asocierea Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.Ş. – Makiol Inşaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.Ş.

”Valoarea totală estimată a contractului este de 2,86 miliarde lei, fără TVA, sursa de finanţare fiind asigurată de Comisia Europeană prin Mecanismul pentru Interconectare a Europei (CEF), în proporţie de 81,74%, iar cofinanţarea în proporţie de 18,26% de la bugetul de stat”, se arată în comunicat.

Pe aceeași temă