Sari la conținut

Cel mai periculos drum din România

Cinci oameni pe zi au murit pe şosele anul trecut. Şi a fost al treilea an la rând în care a crescut numărul celor care pier în accidente rutiere.  În topul celor mai peirculoase şosele sunt cele care leagă Banatul şi Moldova de Bucureşti.

DN6, unul dintre cele mai aglomerate drumuri din ţară, pleacă din Bucureşti, trece prin Alexandria, Craiova, Timişoara şi ajunge la graniţa cu Ungaria. Cei aproape 640 de kilometri ai săi au fost presăraţi anul trecut cu accidente în care 87 de oameni au murit.

Unul dintre punctele nevralgice este la Tatomireşti, în Dolj. Drumul are două benzi, lucru care îi determină pe unii conducători auto să crească viteza de deplasare, deşi aceasta este o zonă cu o succesiune de curbe deosebit de periculoase, unde viteza trebuie redusă la 50 de kilometri la oră”, explică subcomisarul Alin Apostol de la serviciul rutier Dolj.

Topul celor mai însângerate şosele este completat de cea care uneşte Capitala şi vama Siret de la graniţa cu Ucraina. 76 de oameni au pierit și 180 au fost răniţi anul trecut pe drumul care trece prin Buzău, Roman şi Suceava. DN2 este locul unde zeci mii de şoferi încalcă legea fără să știe.

- Câte benzi are drumul ăsta pe un sens?

- Câte două pe sens.

- Asta de aici nu este mai îngustă decât cealaltă?

- Da. Este, dar asta este pentru viteză redusă.

Cristina Sbîrn, jurnalist Digi24: „Deşi mai toţi şoferii cred că DN2 are două benzi pe sens, acest lucru nu este adevărat. Lângă mine nu este a doua bandă, ci un acostament consolidat, a cărui lăţime este mai mică cu un metru faţă de cea a unei benzi normale de circulaţie a unui drum naţional”.

- Depăşirile cum sunt?

- Foarte riscante.

- De ce?

- Pentru că nu ai loc.

Luăm în calcul şi lărgirea acestui drum la patru benzi, două pe sens. Să vedem şi de unde vom face rost de bani”, spune Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR.

„În calcul trebuiau să ia acum zece ani să facă aceste modernizări, lăţiri de drum dacă nu sunt în stare să facă nişte autostrăzi”, afirmă în replică Alexandru Vîlvoi, de la Asociația „România fără gropi”.

Nici DN6, nici DN2 nu sunt dublate de şosele rapide. Drumul de mare viteză spre Moldova bate pasul pe loc. Licitaţiile pentru studiul de fezabilitate şi proiectarea drumului expres Ploieşti-Paşcani trenează din 2016.

Periculos este şi Drumul Naţional 1. Pe cea mai aglomerată şosea din ţară au fost rănite anul trecut 245 de persoane. Iar 68 au murit.

Poliţiştii au numărat aproape nouă mii de accidente grave anul trecut pe toate drumurile din ţară. Mai toate din vina şoferilor. Doar două au fost provocate de şosele proaste, spun cei de la Rutieră. O organizaţie neguvernamentală cu nume sugestiv, „România fără gropi”, îi contrazice, însă, cu exemple.

Noi nu avem drumurile adaptate la mileniul în care suntem. Nu avem drumuri cu siguranţă rutieră, nu avem drumuri cu marcaje, nu avem drumuri cu indicatoare, cu parapet pe axul drumului sau unde este un râu, pentru a nu ajunge maşina în râu”, explică Alexandru Vîlvoi.

Într-un raport al Forumului Economic Mondial, drumurile noastre sunt considerate mai proaste decât cele din El Salvador, Ghana, Etiopia, Bosnia-Herţegovina sau Venezuela.