Sari la conținut

De câţi ani este nevoie pentru a construi o şosea pe care şoferii să o parcurgă în două minute?

Doi ani nu par suficienţi dacă ar fi să ne uităm la centura Mihăileştiului. Lucrările începute în 2016 sunt ţinute în loc de exproprierile blocate, deşi o hotărâre de guvern în acest sens a fost adoptată încă din 2012. Numai că era plină de greşeli şi a dus şi la apariţia unor situaţii aberante.

La cei trei kilometri ai centurii ocolitoare a Mihăileştiului se lucrează de doi ani. Fără chef sau spor. Constructorul nu se speteşte cu munca, pentru că ştie că nici statul nu se omoară să-şi îndeplinească obligaţiile. De şase ani se tot străduieşte Compania de Drumuri să cumpere terenurile pe care va trece centura.

Ca să facă loc şoselei şefii de la Drumuri vor să dărâme garajul care este lipit de una din case. Proprietarilor li s-a făcut o ofertă de până în 6.000 de lei. Nu au fost de acord cu ea. Aşa că în urmă cu doi ani s-au adresat instanţei.

Adrian Lungu – proprietar: „Noi nu vrem să ne despăgubească doar pe bucata de teren. Eu vreau să mă despăgubească pe tot. Să-mi dea banii pe casă, să o evalueaze. Să o evalueze corect, nu firimiturile pe care vor ei să le dea. Eu ştiu ce le-am cerut în 2012 - 300 de mii de euro. Casa este foarte mare. Are aproape 350 de mp desfăşuraţi.”

Între casa familiei Lungu şi viitoarea şosea sunt câţiva metri.

Adrian Lungu – proprietar: „De la gard la efectiv maşina care circulă pe această centură cam şase metri. Expertul de mediu a spus că nu se mai poate locui în această casă deoarece vor fi prea multe noxe, zgomot, trepidaţii. Deci devine nelocuibilă”.

Garajul familiei Lungu nu este singurul obstacol în calea lucrărilor. Din cele 197 de terenuri şi imobile care trebuiau expropriate, 113 nu pot fi încă trecute în proprietatea statului din cauza unor situaţii absurde.

Alin Şerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR: „Constatăm de ani de zile că suprafeţele de teren expropriate nu conicid cu suprafeţele de teren reale. Când ajungem în teren constatăm că ele sunt mai mici sau că nu sunt aceiaşi proprietari”.

Ca să poată cumpăra terenurile şi să-i poată despăgubi pe actualii proprietarii, şefii de la Drumuri vor schimbarea legii şi modificarea hotărârii de guvern din 2012.

Pâna atunci pe şantier e linişte.

Alin Şerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR: „Constructorul dacă abordează proiectul înţelept ar putea ca în perioada în care ne ocupăm de exproprieri să lucrează în alte zone ale şantierului astfel încât să se menţină graficul şi până la finalul trimestrului 4 să fie finalizat acest obiectiv”

Până acum drumarii au realizat doar 25% din lucrare. 6,7 milioane de euro costă contrucţia celor 3 kilometri de centură, care atunci când vor fi gata vor aerisi circulaţia pe drumul care leaga Capitala de Alexandria.

Pe aceeași temă