Sari la conținut

VIDEO. Tragedie evitată printr-un mare noroc. Circulația feroviară, reluată parțial

ACTUALIZARE 14:10. Circulaţia trenurilor de călători a fost parţial reluată, la Ploieşti, acolo pe unde timp de cinci ore nu a circulat nicio garnitură. E vorba de rutele București-Braşov si București-Buzău. CFR a anunţat că s-a reluat traficul pe două linii. S-a ajuns aici după ce o pasarelă metalică s-a prăbuşit peste calea ferată. Structura metalică susţinea una dintre conductele de termoficare ale oraşului, care s-a fisurat. CFR a pus la dispoziţia călătorilor autocare, dar mulţi pasageri şi-au chemat un taxi pentru a ajunge la timp la destinaţie. 


Ciculaţia trenurilor de călători a fost parţial reluată, la Ploieşti, acolo unde pentru câteva ore nu a trecut nicio garnitură de tren. Totul după ce o pasarelă metalică s-a prăbuşit peste calea ferată. Structura metalică susţinea una dintre conductele de termoficare ale oraşului, care s-a fisurat. CFR a pus la dispoziţia călătorilor autocare, dar mulţi pasageri şi-au chemat un taxi pentru a ajunge la timp la destinaţie. Din fericire, incidentul nu s-a soldat cu victime.

 

ACTUALIZARE 13:14 Sunt deja întârzieri de cinci ore ale unor trenuri în Gara de Nord din București

ACTUALIZARE 12:45  Patronul firmei care deţine pasarela, dar și conducta de termoficare căzută pe şinele de tren din Ploieşti spune că structura metalică are aproape 40 de ani. El anunţă că va începe o analiză, alături de autorităţi, pentru a afla cauza accidentului. 

„După ce vom degaja această pasarelă, vom face o analiză și vom vedea ce măsuri trebuie să luăm. Această pasarelă este undeva de prin anii 80. Ea a fost construita odată cu conductele de termoficare, dar rămâne să ne documentăm”, a declarat Mihai Dogaru, director Veolia Energia Prahova.
Reporter: De atunci s-au mai făcut investiții din acest punct de vedere? Care ar fi cauza căderii acestei pasarele?
„Nu pot să mă pronunț acum. Vom face analiza împreună cu autoritățile locale și Inspecția de Stat în Construcții și vom vedea care au fost cauzele și ce urmează să facem”, a spus Mihai Dogaru. 

Din motive de siguranță, distribuția de agent termic a fost rerutată. Astfel, distribuția de agent termic pentru Municipiul Ploiești nu este afectată în prezent, informează compania Veolia Energie Prahova.

ACTUALIZARE 12:40 S-a reluat circulaţia cu locomotive Diesel şi pe firul II Ploieşti Vest - Ploieşti Sud şi pe liniile 3-4-5 din staţia Ploieşti Vest.

 Echipele feroviare acţionează în continuare pe firul I pentru scoaterea părţilor deja tăiate din pasarelă, după care personalul de la SC Electrificare va interveni pentru reparaţii la instalaţiile de alimentare cu energie electrică. Operaţiunile de debitare şi înlăturare a elementelor metalice desprinse din componenţa pasarelei s-au finalizat pe firul II.

ACTUALIZARE ora 12:20 CFR SA a redeschis, începând cu ora 12.00, firul II pe distanţa Brazi - Ploieşti Vest - Buda pentru circulaţia cu locomotive Diesel a trenurilor.

Locomotivele Diesel vor fi ataşate la trenurile înscrise în circulaţie de către operatorii de transport feroviar, precizează un comunicat.

În stația Ploiești Vest, în prezent se acţionează pe firul I pentru scoaterea părţilor deja tăiate din pasarelă, după care personalul de la SC Electrificare va interveni pentru reparaţii la instalaţiile de alimentare cu energie electrică.

ACTUALIZARE 10:35 Primele imagini de la locul accidentului.

Dacă un tren cu călători ar fi trecut pe sub pasarelă în momentul prăbușirii, cu siguranță s-ar fi produs o tragedie. Acum muncitorii lucrează la tăierea fierului și eliberarea căii ferate. Lucrările vor dura cel puțin două ore. Liniile de înaltă tensiune nu vor putea fi reparate așa de repede,  așa că vor fi aduse locomotive diesel. Între timp, o parte din călători au fost transportați în gara Buda pentru a-și continua călătoriile pe alte rute sau cu autocarele. Alții au preferat să ia taxiul. 

ACTUALIZARE 10:00 Incidentul de la Ploieşti afectează şi mersul trenurilor din Gara de Nord Bucureşti. Astfel, sunt garnituri care înregistrează întârzieri atât la plecare, cât şi la sosire. De exemplu, un tren care trebuia ajungă în Gara de Nord la ora 8 şi 19 minute de la Sighetu Marmaţiei are o întârziere de peste două ore, în aceeaşi situaţie fiind şi un Inter Regio, cu destinaţia Braşov, care trebuia să plece la ora 8 şi 10 minute din București. 

Şase trenuri de călători sunt oprite pe traseu după ce o structură metalică lungă de 15 metri şi grea de 4 tone s-a prăbuşit peste calea ferată. S-a întâmplat în apropierea gării Ploieşti Vest, pe o rută care face legătura între Bucureşti şi Braşov, respectiv Bucureşti şi Buzău.
Pasarela metalică se află în administrarea firmei de termoficare din Ploieşti şi susţine una dintre conductele de alimentare a oraşului, care s-a fisurat. Mai multe echipaje ISU intervin, dar avertizează că operaţiunea va fi una de lungă durată.

Din fericire, în momentul incidentului nu trecea niciun tren prin zonă. „În acest moment, prin stația CF Ploiești nu se mai poate desfășura activitatea de trafic feroviar. Toate cele șase trenuri staționează temporar în Gara Ploiești Vest, în Gara Buda sau la intrare în Ploiești Vest. În acest moment, la sediul companiei CFR S.A. are loc o ședință comună cu operatorii de transport feroviar pentru a găsi o soluție optimă, astfel încât să putem asigura continuitate în traficul trenurilor aflate deja în circulație și pentru a lua toate măsurile necesare pe toată raza stației Ploiești Vest”, a precizat la Digi 24 Oana Brânzan, purtător de cuvânt al CFR Infrastructură.

Pasarela, care a căzut pe două șine de cale ferată, susținea conducta de termoficare a municipiului Ploiești, a declarat Raluca Vasiloae, purtător de cuvânt al ISU Prahova. „Suntem acolo, încercăm să asigurăm o intervenție operativă. În primul rând, trebuie susținut operatorul economic. Trebuie tăiată această pasarelă, trebuie îndepărtată, trebuie susținute aceste linii de termoficare, bineînțeles, schimbate firele, verificate șinele până la a porni circulația feroviară”, a explicat purtătorul de cuvânt al ISU.

Claudia Iordache, pasageră aflată într-un tren care trebuia să plece din gara Ploiești Sud spre București, a relatat la Digi24 că pasagerii au fost anunțați de conductor că trenul respectiv pleacă cu cel puțin 30 de minute întârziere, pentru că trebuie să aștepte transbordarea pasagerilor dintr-un alt tren care se află în Ploiești-Vest. 

 Cele 6 trenuri de călători care sunt oprite temporar:

-          16032 (Braşov-Bucureşti) - staţionează în Ploieşti Vest

-          15124 (Slănic – Ploieşti Vest) - staţionează în Ploieşti Vest

-          1644 - (Baia Mare-Bucureşti Nord)  staţionează în Buda

-          15531 (Bucureşti - Braşov)- staţionează la intrare în Ploieşti Vest

-          1631 (Braşov-Bucureşti) - staţionează la intrare în Ploieşti Vest

-          3001  (Bucureşti - Braşov) - staţionează în Brazi


Trafic întrerupt într-unul din cele mai importante noduri feroviare, după ce o pasarelă metalică s-a prăbuşit peste mai multe fire în apropierea gării Ploieşti Vest.

Un telespectator Digi24 ne-a trimis imagini şi informaţii din apropierea gării Ploieşti Vest. Acesta spune că o pasarelă metalică s-a prăbuşit peste firele electrice ale căii ferate şi le-a rupt. Din acest motiv, în zonă nu se mai poate circula.

În zonă, trenurile nu mai pot să înainteze, după ce firele de tensiune au fost puse la pământ. Prin acest nod feroviar trec trenurile care fac legătura dintre Bucureşti şi Braşov, dar şi cele care merg spre Ardeal.

De la biroul de informaţii, din gara ploieşteană, am aflat că niciun tren nu circulă. Sunt deja patru garnituri aflate pe traseu care înregistrează întârzieri. Până la această oră nu am obţinut încă un punct de vedere din partea CFR. Vom reveni atunci când vom avea informaţii.

Dacă aţi fost martorii unui eveniment care ar putea deveni o stire puteţi lua legătura cu noi pe WhatsApp, la numărul 0771.100.304. Vă rugăm să precizaţi numele şi locul din care le transmiteţi.