S-a stabilit traseul autostrăzii Piteşti - Sibiu

Data actualizării: Data publicării:
autostrada lucrari 1

Traseul final pentru autostrada Sibiu-Piteşti a fost avizat, autorităţile optând pentru prima variantă, care trece prin Curtea de Argeş, apoi prin Văleni şi iese în judeţul Vâlcea, în localitatea Racoviţa, a anunţat marţi, într-o conferinţă de presă, ministrul Transporturilor, Sorin Buşe.

„Ieri, 21 noiembrie, în cadrul CTE CNAIR a fost avizat traseul pentru ultimele două secţiuni ale autostrăzii Sibiu-Piteşti, după cum urmează: Secţiunea 2, adică Boiţa - Racoviţa, de la km 15 la km 43, şi Secţiunea 3 Racoviţa-Văleni, de la km 43 la km72. Deci în acest moment tot traseul este avizat”, a spus ministrul Transporturilor, Sorin Buşe.

La rândul său, prezent la eveniment, directorul general al CNAIR, Cătălin Homor, a spus că acesta este „cel mai important proiect de infrastructură pe care compania îl derulează”.

Astfel, din cele şapte variante iniţiale de traseu în CTE (Consiliul Tehnic Economic) a fost selectată varianta 1, care va merge în paralel cu DN 7 Valea Oltului din apropiere de localitatea vâlceană Racoviţa şi presupune mai puţine tuneluri în zona de munte.

Autostrada A 1 Piteşti-Sibiu va avea cel puţin şase tuneluri şi zece noduri rutiere. Cele mai lungi tuneluri vor fi la Poiana 1,7 km, Curtea de Argeş 1,3 km, Lazeret două tuneluri de 1,5 km şi Robeşti 900 m.

Autostrada A 1 Piteşti-Sibiu (cu termen estimat de finalizare 2021) necesită investitţii de aproximativ 1,6 miliarde de euro şi este finanţată din fonduri europene. Este ultima secţiune de autostradă fără contract de construire de pe coridorul european Nădlac 2 –Constanţa.

Contractul privind revizuirea studiului de fezabilitate a suferit, însă, mari întârzieri.

Autostrada Piteşti-Sibiu, parte din Autostrada Bucureşti-Nădlac (A1), este, în prezent, cel mai important proiect de şosea rapidă din România, pentru că realizarea sa ar permite traficul neîntrerupt pe autostradă între Capitală şi frontiera cu Ungaria. În plus, autostrada de circa 117 kilometri ar fi prima care ar trece munţii, făcând legătura între Muntenia şi Transilvania, peste Munţii Carpaţi.

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) şi-a luat angajamentul de a termina lucrările în 2021, cu un an mai devreme decât era prevăzut în masterplanul general de transport.

Directorul CNADNR, Cătălin Homor, a declarat, în luna iulie, că proiectul autostrăzii era anul trecut „în moarte clinică”, având întârzieri şi probleme mai mari decât majoritatea proiectelor de autostrăzi din România. În plus, rezilierea contractului de proiectare ar fi dus la o întârziere de până la doi ani, în contextul în care termenul de începere a lucrărilor era estimat la sfârşitul anului 2018 sau începutul anului 2019.

Asocierea Spea Ingineria Europea (Italia) - Tecnic Consulting Engineering (România) a câştigat contractul de revizuire a studiului de fezabilitate în 2014, pentru circa 11 milioane de euro, dar nu a respectat niciun termen până acum, întârziind automat şi demararea efectivă a lucrărilor.


Au fost stabilite și ultimele două secțiuni al autostrăzii Pitești - Sibiu, astfel: Secțiunea 2 - Boița - Racovița, de la km 5 la km 43 și Secțiunea 3 - Racovița - Văleni, de la km 43 la km 72. Acestea se adaugă secțiunilor Piteşti - Curtea de Argeş, o porțiune de 32,5 de kilometri de şosea de mare viteză, unde trebuie construite 14 poduri, Boiţa - Sibiu, de 15 km, pe care trebuie ridicate 12 poduri şi viaducte și Văleni - Curtea de Argeş, o porțiune de 18 km.


În noiembrie anul trecut, CNADNR a făcut publice cinci variante de traseu ale autostrăzii Sibiu-Pitesti. Una urmăreşte îndeaproape traseul stabilit acum opt ani. Doar diferă puţin în zone precum Tălmaciu, Câinenii Mici sau în apropiere de Curtea de Argeş. O altă variantă merge pe partea stângă a lacului Merişani şi ocoleşte Curtea de Argeş pentru a reveni la traseul de bază în Tigveni. Tot din această localitate se desprinde alt traseu către Călimăneşti, care revine la drumul de bază în zona Racoviţa-Copăceni. Tot acolo ajunge şi un traseu propus, care coteşte şi el spre Călimăneşti.

Investiţia estimată la 1,6 miliarde de euro prevede inclusiv reabilitarea drumului naţional Câmpulung - Râmnicu Vâlcea şi legarea municipiului Râmnicu Vâlcea de autostradă. Autorităţile estimează că şoferii vor putea circula pe autostrada Sibiu-Piteşti în 2021.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Putin ar putea ataca o țară din NATO anul viitor, avertizează Zelenski la summitul de securitate de la Munchen
Digi FM
Un tânăr care se plimba cu caiacul, înghițit de o balenă și eliberat nevătămat. Momentele incredibile...
Pro FM
Ce ar fi determinat despărțirea dintre Bianca Censori și Kanye West. Apropiat: „S-a săturat, a fost picătura...
Film Now
Jane Seymour l-a îngrijit pe Christopher Reeve după accidentul care l-a lăsat paralizat: "Soția lui și cu...
Adevarul
Jocurile lui Trump și România. Cum am putea profita, în loc să ne lamentăm: „Cele două tăișuri ale situației...
Newsweek
Avocatul Poporului îi lasă pe pensionari cu o pensie mai mică și cu 1.000 lei. Decizia e definitivă
Digi FM
Alina Sorescu, despre programul pe care instanța l-a impus pentru fiicele ei, după divorț: "De ce? Ca să nu...
Digi World
Ce fel de cafea poți bea dacă ai arsuri la stomac sau reflux gastroesofagian
Digi Animal World
O căţeluşă care a dispărut în Ajun de Crăciun, după ce s-a speriat de petarde, a fost găsită după o lună şi...
Film Now
Ce i-a spus Naya Rivera fiului ei înainte să se înece. Fostul soț: „Mă zguduie profund gândul că a fost...
UTV
(VIDEO) Moment incredibil în Chile: Un caiacist, „înghițit” de o balenă cu cocoașă și eliberat nevătămat