Video Soluții „inedite” de transport în România. Pentru că podul e prea învechit, călătorii sunt dați jos și puși să traverseze la pas

pod giurca

O soluție mai puțin obișnuită a fost găsită de șoferii de microbuze care trebuie să treacă peste un pod ce trebuie reparat, în Buzău. Structura de rezistență este afectată și pot circula pe acolo doar vehiculele cu masă de cel mult 3,5 tone. Ca să nu depășească limita, șoferii opresc la capătul podului, iar călătorii coboară și trec pe jos. Se reîntâlnesc la celălalt capăt.

Suntem la Siriu, în județul Buzău.

„Traversăm podul, asta-i situaţia, bătaie de joc”, spune un călător dat jos din microbuz.

Aşa arată cursele făcute de o firmă de transport pe ruta Braşov - Buzău. După ce a fost stabilită limita de greutate la 3,5 tone, călătorii sunt nevoiţi să coboare înainte de viaductul Giurca, de pe Drumul Naţional 10, să-l traverseze pe jos, iar apoi să urce la loc în microbuz. Totul, pentru a respecta regula.

- Din cauza restricţiei de tonaj, explică șoferul de microbuz.

- Gol microbuzul se încadrează?

- Da, masa proprie fiind de 3.140 de kg.

La doi-trei colegi de-ai noştri li s-a suspedat dreptul”, povestește Marian Corceanu, șofer. El spune că această soluție, a călătorilor dați jos și puși să traverseze podul pe jos, este singura la care se poate recurge.

Chiar dacă recunosc că nu e deloc confortabil, călătorii spun că s-au obișnuit.

- Sunt probleme, nu toată lumea are maşină, eu nu am, dar când ai nevoie, eu vin de două trei ori pe an acasă, n-avem ce face, asta e situaţia, spune unul dintre ei.

- Sunteţi înţelegători cu şoferii?

- N-avem ce face, ca să ajungem la destinaţie.

Călătorii ajung în partea cealaltă a podului, unde deja așteaptă microbuzul.

- Sunteţi toţi? întreabă șoferul.

- Da, da.

- Putem merge? Da? Bine!

Pe viaduct se circulă pe o singură bandă încă de anul trecut.

Primele probleme de pe Viaductul Giurca au apărut în luna aprilie a anului trecut când în mijlocul construcţiei suspendate a apărut o gaură foarte mare. Specialiştii spun că sunt probleme şi la structura de rezistenţă cel mai probabil cauzate de vibraţiile produse de maşinile de mare tonaj.

Reprezentanţii CNAIR spun că vor face o nouă analiză, pentru a vedea dacă limita de tonaj va putea fi mărită şi că anul viitor vor începe lucrările de reabilitare.

„Urmează să intervenim acolo cu reparaţii mai ample, este vorba despre un proiect de şase milioane de lei, a fost deja semnat contractul pentru proiectare şi execuţie, iar în acest moment ne aflăm în faza de proiectare, apoi se va intra în faza de execuţie, care va presupune inclusiv înlocuirea plăcii de suprabetonare”, a explicat pentru Digi24 Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt al CNAIR.

Viaductul Giurca nu e singura zonă cu probleme de pe DN10. Anul trecut, doar în judeţul Buzău au fost identificate 24 de puncte unde drumul s-a rupt din cauza alunecărilor de teren. Doar câteva au fost deja reabilitate.

Editare web: Luana Păvălucă

Partenerii noștri
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica de confidenţialitate