Companiile Air France și Airbus vor fi judecate pentru accidentul zborului 447, prăbușit în Atlantic cu 228 de oameni la bord

Data publicării:
air france
O bucată din epava zborului AF 447. Sursa foto: AFP PHOTO / HANDOUT / BRAZILIAN NAVY

La 12 ani după ce zborul Air France AF447 s-a prăbușit în oceanul Atlantic cu 228 de oameni la bord, o instanță franceză a decis ca operatorul aerian francez și producătorul aeronavei să fie judecați pentru omor prin imprudență, informează BBC.

Instanța din Paris a răsturnat o decizie de acum doi ani și a susținut recomandările procurorilor.

Zborul AF447, care efectua o cursă Paris-Rio de Janeiro, s-a prăbușit în oceanul Atlantic pe 1 iunie 2009, iar toate cele 228 de persoane aflate la bord și-au pierdut viața.

Air France și Airbus au anunțat că intenționează să atace decizia cu apel.

Ce s-a întâmplat cu zborul AF447

Prăbușirea zborului AF447 a fost cel mai grav accident din istoria Air France. Avionul Airbus A330 a dispărut de pe radare în timp ce se afla deasupra oceanului Atlantic, în timpul unei furtuni. Epava a fost descoperită abia după doi ani, cu ajutorul unor submarine telecomandate. În cadrul operațiunii de căutare au fost verificați 10.000 de kilometri pătrați.

Ancheta a dezvăluit că piloții au pierdut controlul aeronavei după ce senzorii exteriori de viteză au înghețat, transmițând informații greșite.

Anchetatorii francezi au concluzionat în 2012 că accidentul s-a produs din cauza defecțiunilor tehnice survenite în timpul furtunii, dar și a lipsei de reacție a piloților, ceea ce a făcut ca avionul să-și piardă portanța și să lovească apa cu o viteză 3.352 de metri pe minut.

Piloții au fost induși în eroare de informațiile eronate primite de la senzori și au îndreptat botul aeronavei în sus în timpul pierderii portanței, în loc să-l îndrepte în jos. După prăbușire, antrenamentele piloților au fost îmbunătățite, iar senzorii înlocuiți.

Editor : V.M.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri