Video&Foto Cum va arăta tunelul care coboară până la 40 de metri sub Marea Baltică pentru a lega Germania de Danemarca. Drumul va dura 7 minute

Data actualizării: Data publicării:
Proiectul tunelului Fehmarnbelt.
Proiectul tunelului Fehmarnbelt. Foto: Captură Youtube /Femern A/S

Cel mai lung tunel subacvatic din lume construit cu secțiuni scufundate va lega Danemarca de Germania, reducând timpul de călătorie între cele două țări. Tunelul care va coborî până la 40 de metri sub Marea Baltică ar urma să fie deschis în 2029, relatează CNN.

Proiectul tunelului Fehmarnbelt. Foto: Captură Youtube /Femern A/S
Proiectul tunelului Fehmarnbelt. Foto: Captură Youtube /Femern A/S

După mai bine de 10 ani de planificare, construcția tunelului Fehmarnbelt a început în 2020. De atunci, un port temporar a fost finalizat pe partea daneză. Acesta va găzdui fabrica ce va construi cele 89 de secțiuni masive de beton care vor alcătui tunelul.

„Ne așteptăm ca prima linie de producție să fie gata la sfârșitul anului sau la începutul anului viitor”, a spus Henrik Vincentsen, CEO al Femern A/S, compania daneză de stat care se ocupă de acest proiect.

„Până la începutul lui 2024 trebuie să fim pregătiți să scufundăm primul element de tunel”, a adăugat el.

Tunelul, care va avea 18 kilometri lungime, este unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură din Europa, cu un buget de construcție de peste 7 miliarde de euro.

Prin comparație, tunelul de 50 de kilometri care leagă Anglia și Franța, finalizat în 1993, a costat echivalentul a 12 miliarde de lire sterline (13,6 milioane de dolari) în banii de astăzi. Deși mai lung decât tunelul Fehmarnbelt, acesta a fost realizat folosind o mașină de forat și nu prin scufundarea secțiunilor de tunel prefabricate.

Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media

Noul pod va fi construit peste Centura Fehmarn, o strâmtoare între insula germană Fehmarn și insula daneză Lolland, și este conceput ca o alternativă la serviciul actual de feriboturi de la Rødby și Puttgarden, care transportă milioane de pasageri în fiecare an. Traversarea durează acum 45 de minute cu feribotul, dar va dura doar 7 minute cu trenul și 10 minute cu mașina.

Tunelul, al cărui nume oficial este Fehmarnbelt Fixed Link, va fi, de asemenea, cel mai lung tunel combinat rutier și feroviar din lume. Acesta va cuprinde două autostrăzi cu două benzi, separate de un pasaj de serviciu, și două lini ferate electrificate.

„Astăzi, dacă ai face o călătorie cu trenul de la Copenhaga la Hamburg, ți-ar lua aproximativ patru ore și jumătate”, spune Jens Ole Kaslund, director tehnic la Femern A/S. „Când tunelul va fi finalizat, aceeași călătorie va dura două ore și jumătate”, adaugă el.

„Tunelul Fehmarnbelt va crea un coridor strategic între Scandinavia și Europa Centrală. Transferul feroviar modernizat înseamnă mai multă transport de marfă pe calea ferată, în loc de șosele, sprijinind un mijloc de transport ecologic. Considerăm conexiunile transfrontaliere un instrument pentru crearea creșterii economice și a locurilor de muncă, nu numai la nivel local, ci și la nivel național”, a spus Michael Svane, reprezentant al Confederației Industriei Daneze, unul dintre cele mai mari patronate din Danemarca.

Editor : M.B.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri