„Îți faci tatuaj? Ai transport public gratuit”. Revoltă pe internet, în Austria, din cauza unui ministru

Data publicării:
transport public in comun in austria
Acest bilet poate fi utilizat în aproape toate mijloacele de transport în comun din Austria. FOTO: Profimedia Images

O campanie din Austria, care oferă bilete gratis pentru transportul în comun, timp de un an, persoanelor care doresc să își facă un tatuaj pe care scrie „Klimaticket”, a stârnit revoltă pe internet. Campania a fost inițiată de ministrul austriac pentru Protecția Climei, potrivit euronews.com.

Leonore Gewesseler, ministru austriac pentru Protecția Climei, a promovat această campanie la un festival din orașul Sankt Polten, joia trecută.

Campania a stârnit critici în rândul parlamenterilor austrieci, dar și pe internet. 

O caravană de tatuaje cu un banner pe care scria „Aktion geht unter die Haut” (n.r. Acțiune care îți intră sub piele) a apărut la o serie de evenimente în această vară.

Participanții la festival au fost invitați să își tatueze „Klimaticket” (n. r. bilet climatic) în schimbul călătoriilor gratuite cu trenul în toată Austria, timp de un an. 

Biletul poate fi utilizat în aproape toate mijloacele de transport în comun din Austria

Acest bilet poate fi utilizat în aproape toate mijloacele de transport în comun din Austria, permițând călătorii în întreaga țară pentru doar trei euro pe zi, cu reduceri pentru tineri, persoane în vârstă și persoane cu handicap.

Costă, în total, 1.095 de euro pe an, iar aproximativ 245.000 de persoane au, în prezent, un astfel de bilet. Austria are o populație de aproape nouă milioane de locuitori.

Participanților la diferite evenimente li s-au oferit gratuit și alte modele de tatuaje legate de transportul public, sustenabilitate și schimbări climatice. 

Utilizatorii de pe internet au criticat campania pentru că încurajează comportamentul iresponsabil al tinerilor.

„Este aceasta o acțiune atât de exemplară? Să motivezi tinerii adulți să își facă tatuaje?”, a întrebat un utilizator pe Instagram. 

Gewessler a fost acuzată și că „se folosește de pielea tinerilor pentru a-și face publicitate”.

Campania a fost „realizată cu mare atenție”

Însă, Gewessler a declarat, pentru un post de televiziune local, că această campanie a fost „realizată cu mare atenție”.

Ea a lăsat de înțeles că participanții la festival sunt mai puțin predispuși să fie în stare de ebrietate în timpul zilei, spunând: „Se face doar pe timp de zi”. De asemenea, ea a precizat că doar persoanele cu vârsta de peste 18 ani își pot face tatuaje.

Ea a mai spus că majoritatea persoanelor care și-au făcut tatuajele mai aveau deja altele.

Reprezentanții companiei care vinde tichetele au declarat, de asemenea, presei locale că feedback-ul de la festivaluri a fost „extrem de pozitiv”.

În prezent, nu mai sunt planificate alte evenimente în acest an, au adăugat ei, și nu sunt încă siguri dacă inițiativa va fi repetată și în 2024.

Editor : B.C.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri