„Jocurile foamei” în Bangladesh: Mii de oameni se întrec pentru mâncare într-un concurs care a strâns miliarde de vizualizări online

Data publicării:
oameni din sate sărace din Bangladesh participă la diverse jocuri filmate pentru a câștiga alimente
Filmările postate pe internet îi aduc lui Somrat între 35.000 și 45.000 de dolari pe lună. Colaj foto: Instagram / somrataurangzeb

Mii de oameni din Bangladesh au participat la SS Food Challenge, un joc dezvoltat de creatorul de conținut Omar Sunny Somrat, care a strâns peste 1 miliard de vizualizări online și milioane de abonați și urmăritori pe YouTube, Facebook și TikTok. Cei mai mulți dintre jucători provin din sate foarte sărace și participă, nu pentru faimă sau bani, ci pentru alimente de bază, precum orez, ulei, zahăr, linte și alte produse care, din cauza inflației, au devenit prea scumpe pentru bugetul lor, scrie CNN.

Abdur a călătorit 10 kilometri până într-un sat vecin pentru a se alătura mai multor sute de oameni ce stau la rând ca să joace un joc asemănător celor dintr-un parc de distracții.

Dar în loc să arunce cu săgeți înspre un perete plin de baloane sau să agațe inele de gâtul sticlelor de bere, Abdur lovește o minge galbenă mică de mai multe ori cu o crosă.

Oricât ar încerca, nu reușește să o lovească destul de precis pentru ca mingea să ajungă la destinație, trecând printre două obstacole. Cu toate acestea, Abdur nu pleacă acasă ca pierzător – cultivatorul de orez se bucură că s-a ales cu o sticlă mică de ulei vegetal.

Probele pe care trebuie să le treacă jucătorii sunt asemănătoare cu cele întâlnite în celebrul show din anii '80, Castelul lui Takeshi, în care participanții aveau de înfruntat o serie de obstacole fizice pentru a câștiga concursul.

Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media

„Este primul venit, primul servit, înregistrarea gratis și toată lumea pleacă un câștigător”, a spus Somrat pentru CNN.

După ani de zile în care s-a chinuit să facă o carieră din munca de creator de conținut online, Somrat a venit cu ideea concursului acum doi ani, atunci când alimentele și alte produse de bază s-au scumpit foarte mult. Imediat după ce Rusia a invadat Ucraina, prețurile la grâu, porumb și energie electrică au explodat.

Banca Mondială a transmis că se așteaptă ca prețurile să rămână la un „nivel istoric de mare” în toată lumea până la finalul anului 2024.

1,5 miliarde de vizualizări și milioane de abonați pe YouTube, Facebook și TikTok

Combinația între jocurile viu colorate și sentimentul pozitiv al faptului că nimeni nu pleacă acasă cu mâinile goale a făcut ca evenimentul organizat de Somrat să devină un succes.

Provocările postate online au strâns până acum 1,5 miliarde de vizualizări în total, iar canalele de YouTube și Facebook dedicate concursului au fiecare câte 4 milioane de abonați, iar cel de TikTok are 200.000 de urmăritori.

Fiind atât de popular pe internet, Somrat spune că face între 35.000 și 45.000 de dolari în fiecare lună doar din click-uri și alte forme de monetizare digitală. Are o echipă de 25 de persoane, care împreună cu toate premiile pe care le oferă participanților îl costă între 5.000 și 15.000 de dolari pe lună. Până acum, Somrat a refuzat să accepte sponsorizări.

Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media

Afacerea online nu a fost un succes de la început. Somrat (32 de ani) a început prin a face diverse videoclipuri în 2017, înainte de a organiza un concurs online de mâncat care s-a dovedit a fi periculos pentru sănătatea concurenților.

Până în 2021, Somrat a început să organizeze concursuri pentru copiii din diverse sate care participau la jocuri și câștigau premii precum aparate electrocasnice. „Cu toate că oamenilor le-a plăcut ideea, premiile nu erau potrivite”, a spus Somrat.

Războiul din Ucraina și inflația - formula câștigătoare

Un an mai târziu, a descoperit formula câștigătoare, atunci când prețurile alimentelor au crescut enorm și moneda locală din Bangladesh, taka, s-a depreciat foarte mult față de dolar. În cursul anului 2022, taka a pierdut 20% din valoare, ceea ce a făcut ca produsele de import să devină mult mai scumpe.

„Prețul uleiului comestibil și chiar și al cepei a explodat și, atunci, ne-am decis să oferim aceste alimente drept premiu”, a spus Somrat.

Sătenii s-au arătat tot mai interesați de jocurile organizate de Somrat, în încercarea de a-și câștiga existența. Fiecare dintre ei pleacă acasă cu ceva și se mai și distrează.

Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media

Pe lângă faptul că prețurile alimentelor au crescut cu 9% în Bangladesh, în perioada 2022-2023, Dhaka a tăiat subvențiile pentru ulei și alte produse de bază pentru a obține un împrumut de mai multe miliarde de la Fondul Monetar Internațional.

După o singură zi de concurs, Asma Khatun, o mamă cu patru copii dintr-un sat din Bangladesh, s-a întors acasă cu mai multe kilograme de cartofi, ceapă, zahăr și linte, cu care își poate hrăni familia timp de mai multe zile.

Cât despre Somrat, jocurile sale au ajuns atât de populare încât principala sa îngrijorare a devenit cum să controleze mulțimile care se adună să participe la concurs.

Editor : Raul Nețoiu

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri