NASA își dezvăluie descoperirile mult așteptate într-un nou raport despre OZN-uri și extratereștri

Data publicării:
OZN cu lumină verde deasupra a două persoane
NASA a susținut o nou conferință de presă cu privire la UAP-uri, OZN-uri și viața extraterestră. Foto: Profimedia Images

Agenția spațială americană susține, joi, un briefing de presă în care prezintă principalele concluzii ale unui studiu complex asupra sutelor de cazuri raportate de OZN-uri, relatează BBC. NASA spune că a studiat „evenimente cerești care nu pot fi identificate ca aparate de zbor sau fenomene naturale dintr-o perspectivă științifică”.

Agenția spațială americană mai transmite că intenționează să creeze un model pentru studii viitoare legate de ceea ce numește „fenomene și anomalii neidentificate”. Conform specialiștilor de la NASA, aceste concluzii sunt importante pentru siguranța națională și aeriană.

16 dintre cercetătorii de top de la nivel mondial din domeniu au lucrat la acest raport. În concluziile lui, savanții spun că „nu există niciun motiv pentru care să concluzionăm” că observațiile existente au în spate o sursă extraterestră.

„Totuși, aceste obiecte trebuie să fi călătorit prin sistemul nostru solar pentru a ajunge aici”, se transmite în raport.

Deși viața extraterestră nu poate fi dovedită prin aceste observații, „o potențială tehnologie extraterestră care funcționează în atmosfera Pământului” nu este o posibilitate pe care NASA este pregătită să o infirme.

„Avem multe de aflat”

Administratorul NASA, Bill Nelson, a fost primul care a luat cuvânt la conferința NASA și a spus că cercetătorii s-au concentrat în acest studiu spre schimbarea abordării de la „senzaționalism la știință”. Nelson, fost astronaut și fost senator spune că plimbările lui în jurul lumii i-au furnizat dovezi ale fascinației globale față de OZN-uri.

El a mai spus că speră ca NASA nu doar să preia inițiativa în ce privește cercetarea fenomenelor de tip UAP (n. red. – termenul nou folosit de agenție în locul celui vechi – OZN), ci și să împărtășească informația într-un mod transparent.

„Avem multe de aflat”, spune el că ar trebui să fie concluzia principală a acestui raport.

Nelson a mai spus și că NASA va numi un director special pentru cercetare în domeniul UAP, iar misiunea acestuia va fi de „dezvoltare și supraveghere a implementării viziunii NASA în domeniul cercetării UAP”, dar nu a precizat identitatea acestei persoane.

„Vom continua să cercetăm cerul pentru habitabilitate, iar NASA va face asta în mod transparent”, a mai spus el. Totuși, recunoaște că este „foarte dificil” să tragi concluzii științifice cu privire la natura UAP-urilor. Nelson a mai subliniat că recentul avans tehnologic, inclusiv telescopul James Webb, face certă descoperirea, în viitor, a mai multor planete similare cu Pământul.

Totuși, el spune și că dovezi cu privire la potențiale vizite ale extratereștrilor sunt o „altă chestiune” și că nu există dovezi concrete că UAP-urile vin din spațiu, dar că pur și simplu „nu știm ce sunt”.

„UAP-urile sunt una dintre cele mai mari mistere ale planetei noastre”

Nicola Fox, administrator asociat la Directoratul pentru Misiunea Spațială a NASA spune că „UAP-urile sunt una dintre cele mai mari mistere ale planetei noastre”.

Ea mai precizează că „nu avem suficiente date” care să fi folosite pentru a „trage concluzii științifice definitive cu privire la natura și originea UAP-urilor”.

Dr. Dan Evans, de la aceeași agenție a NASA, spune care sunt motivele pentru care se vrea studierea acestor fenomene – în principal pentru „dezvoltarea cunoașterii în legătură cu lumea din jurul nostru, pentru cartografierea a ceea ce este necunoscut”, dar și pentru „siguranța cerului nostru”.

Evans mai precizează că toată munca se va baza pe date și dovezi și este menită să „dezvolte încrederea și să obțină colaborarea publicului.”

„Obiectivul nostru a fost să producem o foaie de parcurs pentru NASA pentru a contribui la înțelegerea asupra naturii evenimentelor de tip UAP”, a precizat și David Spergel, președintele Fundației Simons.

„Ne-am uitat la ce deține NASA și deși elementele ne arată o imagine clară a oceanelor, a suprafeței și a atmosferei, nu avem, totuși, rezoluția necesară pentru evenimente de tip UAP”.

El a mai spus și că pentru a obține noi date este nevoie de sprijinul publicului. „Nu există dovezi că UAP-urile sunt extraterestre ca origini, majoritatea fiind avioane, baloane, drone sau alte dispozitive similare”, a mai spus el.

Editor : Adrian Dumitru