Şofer român, despre experienţa trăită la frontieră în Germania: Coloana era de 15 km. Am ajuns luni, am trecut marţi la miezul nopţii

Data actualizării: Data publicării:
camioane-germania-frontiera-digi24
Coloana de camioane la intrarea in Germania a ajuns la 20 de km, scrie presa germana. FOTO: Digi24

Controalele stricte introduse la granițele cu Cehia și Tirolul austriac au dat peste cap traficul pe o importantă rută de transport de mărfuri. S-au format coloane de camioane pe zeci de kilometri, iar șoferii au fost nevoiți să stea ore întregi în ger și viscol pentru a fi testați la centrele amenajate în vămi. Un şofer român a povestit la Digi24 că a petrecut trei zile pe drum doar pentru a trece punctul de frontieră şi a vorbit despre cât de dificilă a fost experienţa trăită. A stat doar în camion şi a mâncat doar ce a avut luat de acasă.

Paul Rencsik a povestit la Digi24 că a aşteptat aproape două zile până să poată trece graniţa din Cehia în Germania.

"Am ajuns luni seară, era coadă de 14 - 15 kilometri.

Marţi, m-am mutat la altă vamă, mai mică. Am stat acolo până azi noapte (noaptea de marţi spre miercuri – n.r.), la ora 12. Am petrecut trei zile pe drum doar pentru a trece punctul de frontieră.

Am avut doar proviziile puse de acasă. Am aşteptat la coadă, pe marginea autostrăzii, stăteam doar în camioane fiecare şofer în parte", a povestit şoferul român.

El a spus că pe la punctul respectiv de frontieră treceau maximum 2.000 de camioane pe zi: "Făceau testul câte unei persoane, dura 20 minute până la rezultat, abia apoi era luată altă persoană. Testele din farmacii sau certificatele de vaccinare nu erau luate în calcul".

"Am vorbit cu sute de şoferi, unii colegi au spus că au întârziat şi 30 de ore", a afirmat Paul Rencsik.

Presa germană: Cozile la frontieră au ajuns la 20 de kilometri

Sute de șoferi de camion, mulți dintre ei români, au fost ținuți în ger și viscol la intrarea în Germania pentru a face testul COVID în centrele amenajate în vămi. Situaţia este urmare a faptului că duminică, Germania a introdus controale la granița cu Cehia și cu Tirolul austriac pentru a opri răspândirea noilor tulpini de COVID.

Nimeni nu intră fără un test făcut în ultimele 48 de ore.

De duminică, de când aceste măsuri au intrat în vigoare la frontieră, s-au format cozi uriaşe, în timp ce erau controlați ocupanții fiecărui vehicul. Într-unul dintre cele mai tranzitate puncte de trecere s-a format un convoi pe 20 de kilometri, scrie presa germană.

Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media

Mai mulţi şoferi români au postat pe Facebook imagini cu vehiculele bară la bară.

Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media

Ei spun că timpul de așteptare depășește și 8-10 ore, distanțarea nu este respectată și că sunt tratați ca niște animale. Unul dintre ei scria că s-a așezat la rând luni la prânz, iar la miezul nopții mai avea câteva ore de așteptat.

Uniunea Transportatorilor Rutieri cere ca şoferii profesionişti să fie excluşi de la testarea Covid-19 în Europa

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România - UNTRR solicită Guvernului României și Comisiei Europene să facă demersuri urgente pentru ca Germania și toate statele membre să excludă șoferii profesioniști de la testarea COVID19, care provoacă în prezent perturbări majore ale lanțurilor vitale de aprovizionare în UE.

"Noile măsuri impuse recent de Germania, urmată de Tirol (Austria) și Republica Cehă care au început să solicite testarea COVID19 a șoferilor profesioniști, provoacă haos în transportul rutier de mărfuri pe întreg teritoriul Europei, în special pe ruta comercială importantă dinspre nordul Italiei prin pasul Brenner, la frontiera Cehia-Germania (Waidhaus) și pe Coridoarele Est-Vest.

La frontiere, șoferii profesioniști așteaptă până la 24 de ore efectuarea testului COVID19. Este inacceptabil ca șoferii profesioniști să fie nevoiți să se stea la cozi în frontiere la temperaturi negative și pe ninsoare, condiții care le pot afecta sănătatea și chiar pot conduce la infectarea cu virusul SARS-COV-2, contrar scopului măsurilor luate de Germania.

Mai mult, din cele 850 de teste efectuate ieri la Vipiteno în Italia, numai 1 test a fost pozitiv, fapt ce demonstrează impactul foarte limitat al unor astfel de măsuri de combatere a virusului. Aceasta nu ar trebui să fie o surpriză: șoferii de camioane lucrează în principal singuri. Izolați în cabina lor, nu sunt expuși virusului. Mai mult decât atât, respectă măsuri stricte împotriva posibilei infecții cu COVID-19, puse în aplicare de către angajatorii și clienții lor, inclusiv fără contact fizic la locurile de preluare și livrare", susţine uniunea într-un comunicat de presă.

Ţările care au reimpus controale la frontieră

De duminică, Germania aplică filtre la graniţele cu Cehia şi cu Tirolul austriac, o măsură prelungită marţi până la începutul lunii viitoare. Lucrătorii transfrontalieri şi şoferii de TIR nu pot trece decât dacă prezintă un test PCR negativ foarte recent. Măsura a determinat Austria să introducă, la rândul său, controale la frontiera cu Italia, provocând luni mari blocaje.

În Belgia, toate călătoriile neesenţiale spre ţară şi în străinătate sunt interzise de la sfârşitul lunii ianuarie. Comisia Europeană consideră măsura - prelungită până la 1 aprilie - problematică, dat fiind că nu ţine cont de situaţia epidemiologică din ţara de unde vine sau spre care se deplasează călătorul.

Executivul UE recunoaşte însă că, pentru a contracara aceste măsuri unilaterale, marja sa de manevră este limitată. Declanşarea unei proceduri de infringement - care ar putea duce la sesizarea Curţii de Justiţie a UE - este considerată o opţiune puţin adaptată la urgenţa situaţiei şi la măsuri aflate în evoluţie rapidă.

Pe lângă Germania şi Belgia, alte şapte state din UE şi spaţiul Schengen au reintrodus controale la frontiere ca răspuns la pandemie: Danemarca, Ungaria, Austria, Portugalia, Finlanda, Norvegia şi Spania.

Comisia Europeană a îndemnat ţările UE să evite închiderea frontierelor şi interdicţiile generale de călătorie, precum cele decise recent de Germania şi Belgia pentru a combate răspândirea noilor variante ale coronavirusului.

Editor : Georgiana Marina

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri