Turismul spațial, un moft al miliardarilor sau va deveni o activitate obișnuită? Care este următorul pas în zborurile către spațiu

Data actualizării: Data publicării:
Nava spațială Blue Origin a lui Jeff Bezos.
Nava spațială Blue Origin a lui Jeff Bezos. Foto: Profimedia Images

Am văzut cu toții zborul miliardarilor către spațiu, întâi Richard Branson, apoi, marți, Jeff Bezos. Însă, care este viitorul turismului spațial? De ce ar dori oamenii să plătească milioane de dolari pe astfel de bilete? Este doar un moft al superbogaților sau chiar există substanță economică în acest sector?

Specialiștii cred că turismul spațial este un factor transformațional și va deveni o activitate curentă în timpul vieții noastre. Potențialele sunt imense în acest sector. Ar putea impulsiona noi variante de a călători pe distanțe foarte mari, de exemplu, un zbor Sydney - Tokyo ar putea dura mult mai puțin. Apoi în spațiu, ar putea fi dezvoltate tot mai multe destinații, locuri unde oamenii să poată ateriza și opera diferite activități. În acest context, planurile lui Musk de a coloniza planeta Marte nu mai par chiar atât de SF.

Dylan Thomas, CEO Voyager Space Holdings: În cadrul turismului spațial, avem într-adevăr două categorii diferite. Suborbital, ceea ce fac Virgin și Blue Origin, care urcă până la linia Karman la aproximativ 100 kilometri deasupra Pământului, ceea ce pentru mulți oameni este semnificativ. Și apoi avem zboruri orbitale. Zborurile orbitale sunt ceea ce SpaceX ar putea face, sau Boeing Starliner, sau racheta rusească Soyus care ducea turiștii la Stația Spațială Internațională. Zborul orbital este o categorie total diferită: sunt forțe mai mari, trebuie mai mult antrenament, de mai multe săptămâni sau chiar luni, spre deosebire de un regim de antrenament de mai multe zile. Și în loc să fie câteva sute de mii de dolari pentru suborbital, s-ar putea ajunge pe orbită cu 30 de milioane, 40 de milioane, 50 de milioane. Deci, acestea sunt cele două categorii principale. În cadrul turismului orbital, aveți ocazia să mergeți de fapt la destinații. Așa că avem misiunea Inspiration 4 în această toamnă, de fapt vor înconjura Pământul timp de trei zile în capsulă. Nu acostează la Stația Spațială Internațională, dar ar putea.

Următoarea oportunitate pentru industrie este de a avea mai multe destinații în spațiu. Există mai multe companii care lucrează la stații spațiale private, așa că eu cred că în următorii 10 ani, probabil că vom avea o jumătate de duzină sau mai multe stații spațiale private pe orbită la care oamenii pot merge. Deci, cred că aceasta este următorul pas. Și apoi, uitându-mă mai departe, ajungerea pe Lună cred că este o posibilitate reală. Avem câteva misiuni turistice menite să facă ceea ce se numește cislunar, să ajungi la Lună, să o înconjori, dar să nu aterizezi. Aceasta este, de asemenea, o misiune foarte semnificativă. Cred că vom avea turism lunar în timpul vieții noastre. Și apoi privind și mai departe, mai departe în spațiu, este Marte. Elon și-a pus ochii pe Marte, după cum știm.

Editor : A.P.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri