Reclamele la mâncare nesănătoasă vor fi interzise pe timpul zilei în Marea Britanie, la TV și în mediul online

Data publicării:
Hamburger și catorfi părjiți langă un pahar de cola.
Marea Britanie va interzice în timpul zilei reclamele la TV și în mediul online, la unele alimente. Foto: Profimedia

Marea Britanie va interzice reclamele care promovează alimente nesănătoase la televizor în timpul zilei, ca parte a efortului său de a combate obezitatea şi de a încuraja alimentaţia sănătoasă. Reclamele pentru produsele nesănătoase vor fi drastic limitate şi în mediul online.

Noile reguli, care vor intra în vigoare la sfârşitul anului viitor, sunt concepute pentru a schimba tendinţa actuală în care unul din trei copii părăsesşte şcoala primară supraponderal sau obez, dar au determinat o reacţie furioasă din partea unor grupuri media, relatează Reuters.

Conform planului, reclamele pentru alimentele bogate în grăsimi, sare şi zahăr vor fi interzise să apară la televizor înainte de ora 21.00. De asemenea, li se va interzice accesul la sloturile cu plată în mediul online. În online va fi permis să apară reclame la produse în continuare pe site-ul producătorului şi pe paginile de socializare.

Guvernul a declarat că restricţiile se vor aplica tuturor afacerilor cu 250 sau mai mulţi angajaţi care produc sau vând produsele.

„Conţinutul pe care îl văd tinerii poate avea un impact asupra alegerilor pe care le fac şi a obiceiurilor pe care le formează”, a declarat joi ministrul Sănătăţii Publice, Jo Churchill.

„Nu este clar că s-a găsit o legătură între expunerea la publicitate şi obezitatea infantilă”

Analiza citată de guvern a arătat că aproape jumătate din toate anunţurile TV pentru produse alimentare afişate într-o lună în 2019 erau pentru alimente nesănătoase. O taxă pe zahăr introdusă în 2018 a determinat unii producători de băuturi să îşi reducă nivelul zahărului, potrivit Mediafax.

News and Media Association a declarat că a fost foarte dezamăgită de decizie, deoarece „nu este clar că s-a găsit o legătură între expunerea la publicitate şi obezitatea infantilă”.

„În loc de a aborda problema obezităţii la copii, această măsură draconică va dăuna site-urilor de ştiri care se bazează pe veniturile din publicitate pentru a finanţa jurnalismul care ne ţine pe toţi informaţi", a spus Sayra Tekin al ANM.

Acţiunile din cel mai mare radiodifuzor comercial ITV din Marea Britanie (ITV.L) au scăzut cu aproape 1%, în timp ce grupul de ziare Reach a scăzut cu 1,5%, iar Daily Mail & General Trust (DMGOa.L) a scăzut cu 2%.

Editor : Liviu Cojan

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Ilinica Simion a răbufnit. Soția lui George Simion nu a mai putut să tacă, nimeni nu se aștepta la o așa...
Digi FM
Gigi Becali, după ce George Simion a pierdut alegerile: "Dracii nu-l mai lăsau să vorbească"
Pro FM
Șerban Copoț de la Animal X, despre conflictul cu Laurențiu Duță de la 3 Sud Est: "El ne-a compus muzica, iar...
Film Now
Halle Berry, ca o regină a Hollywood-ului la Festivalul de Film de la Cannes. Actrița a strălucit într-o...
Adevarul
Un bărbat a spart televizorul cu o bâtă, de nervi că George Simion a pierdut alegerile: „Băi, deci nu se...
Newsweek
Bucura Oprescu nu se mai ocupă de pensiile românilor. De cine va fi înlocuită la Ministerul Muncii?
Digi FM
Nicușor Dan a fost ales președinte, dar crede că a făcut greșeli în campanie: "Am construit negativul...
Digi World
Care este diferența dintre solstițiu și echinocțiu. Ce sunt și de ce marchează începutul anotimpurilor
Digi Animal World
Reacția unui câine când celălalt patruped al familiei are o criză de epilepsie. Imaginile sunt virale: „Mi-au...
Film Now
Hugh Jackman și iubita, zâmbitori și îndrăgostiți, de mână prin New York. Sutton Foster radiază lângă...
UTV
Rihanna își etalează burtica de gravidă într-o rochie albastră, alături de A$AP Rocky, pe covorul roșu de la...