Reclamele la mâncare nesănătoasă vor fi interzise pe timpul zilei în Marea Britanie, la TV și în mediul online

Data publicării:
Hamburger și catorfi părjiți langă un pahar de cola.
Marea Britanie va interzice în timpul zilei reclamele la TV și în mediul online, la unele alimente. Foto: Profimedia

Marea Britanie va interzice reclamele care promovează alimente nesănătoase la televizor în timpul zilei, ca parte a efortului său de a combate obezitatea şi de a încuraja alimentaţia sănătoasă. Reclamele pentru produsele nesănătoase vor fi drastic limitate şi în mediul online.

Noile reguli, care vor intra în vigoare la sfârşitul anului viitor, sunt concepute pentru a schimba tendinţa actuală în care unul din trei copii părăsesşte şcoala primară supraponderal sau obez, dar au determinat o reacţie furioasă din partea unor grupuri media, relatează Reuters.

Conform planului, reclamele pentru alimentele bogate în grăsimi, sare şi zahăr vor fi interzise să apară la televizor înainte de ora 21.00. De asemenea, li se va interzice accesul la sloturile cu plată în mediul online. În online va fi permis să apară reclame la produse în continuare pe site-ul producătorului şi pe paginile de socializare.

Guvernul a declarat că restricţiile se vor aplica tuturor afacerilor cu 250 sau mai mulţi angajaţi care produc sau vând produsele.

„Conţinutul pe care îl văd tinerii poate avea un impact asupra alegerilor pe care le fac şi a obiceiurilor pe care le formează”, a declarat joi ministrul Sănătăţii Publice, Jo Churchill.

„Nu este clar că s-a găsit o legătură între expunerea la publicitate şi obezitatea infantilă”

Analiza citată de guvern a arătat că aproape jumătate din toate anunţurile TV pentru produse alimentare afişate într-o lună în 2019 erau pentru alimente nesănătoase. O taxă pe zahăr introdusă în 2018 a determinat unii producători de băuturi să îşi reducă nivelul zahărului, potrivit Mediafax.

News and Media Association a declarat că a fost foarte dezamăgită de decizie, deoarece „nu este clar că s-a găsit o legătură între expunerea la publicitate şi obezitatea infantilă”.

„În loc de a aborda problema obezităţii la copii, această măsură draconică va dăuna site-urilor de ştiri care se bazează pe veniturile din publicitate pentru a finanţa jurnalismul care ne ţine pe toţi informaţi", a spus Sayra Tekin al ANM.

Acţiunile din cel mai mare radiodifuzor comercial ITV din Marea Britanie (ITV.L) au scăzut cu aproape 1%, în timp ce grupul de ziare Reach a scăzut cu 1,5%, iar Daily Mail & General Trust (DMGOa.L) a scăzut cu 2%.

Editor : Liviu Cojan

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
O nouă escrocherie face victime printre români. Ai crede că un avocat ți-a trimis emailul acela...
Digi FM
Ce salariu are o stewardesă româncă angajată la o companie din Orientul Mijlociu: „Devine atractiv când iei...
Pro FM
E în formă maximă, are 53 de ani în buletin și pare de cel mult 30. Cum arată celebra Thalia în costum de baie
Film Now
Demi Moore a intuit pierderea Oscarului chiar cu câteva clipe înainte de a fi anunțată câștigătoarea: „Am...
Adevarul
Secretele planului lui Elon Musk de a avea „o legiune de copii” și a salva civilizația
Newsweek
Pensie tăiată cu 1.600 de lei pentru un pensionar. De ce i-a șters Casa de Pensii 2 ani de vechime?
Digi FM
O româncă a fost bătută și umilită de personalul unui hotel din Turcia: „Eram în şoc. Am început să plâng...
Digi World
Ce se întâmplă cu oasele când îmbătrânim? Noi descoperiri despre reducerea rezistenţei ţesutului osos
Digi Animal World
Un animal misterios le dă fiori oamenilor din Colorado: „Ar putea fi un Chupacabra?”. Imaginile sunt virale
Film Now
Ce face și cum arată acum Robert Powell, actorul din Iisus din Nazaret. Viața i s-a schimbat complet
UTV
Sofía Vergara, apariție incendiară în bikini la piscină. Actrița în vârstă de 52 de ani e pregătită pentru...