Sari la conținut

Scandalul Volkswagen, efect de domino. Comisia Europeană cere verificări în toate statele UE

©FOTO: GULLIVER/GETTYIMAGES

ACTUALIZARE 16:30 „Invităm toate statele să deschidă investigații la nivel național”, a declarat joi o purtătoare de cuvânt a Comisiei Europene, Lucia Caudet. „Trebuie să avem un tablou complet – dacă și câte vehicule înregistrate în UE sunt echipate cu mecanisme incorecte”, a spus purtătoarea de cuvânt.

În Germania, ministrul transporturilor a declarat joi că verificările aleatorii ale vehiculelor nu se vor limita la Volkswagen. În acest timp, acțiunile BMW au căzut pe bursă, după un articol de presă în care se afirma că o versiune diesel a X3 emite de 11 ori mai mult decât limitele europene pentru noxe, potrivit unui test efectuat pe teren, nu în laborator.

Întreaga industrie auto și metodele folosite pentru testarea vehiculelor vor fi reevaluate după scandalul Volkswagen.

Ziarul german Bild a scris, joi, că șeful pentru dezvoltare de la Audi, Ulrich Hackenberg și omologul său de la Porsche, Wolfgang Hatz, își vor da demisia. Hackenberg a fost anterior șeful pentru dezvoltare la VW, iar Hatz a supervizat dezvoltarea motorului care a stat la originea scandalului. VW a refuzat să comenteze, dar a cerut procurorilor locali să deschidă o anchetă penală.  


Anumite motoare diesel ale constructorului german BMW nu respectă normele europene antipoluare, a scris, joi, revista germană „Auto Bild”, o afirmație care a avut efect de bombă în plin scandal ale noxelor trucate la Volkswagen. În plus, cotidianul spaniol „El Pais” susține că și Seat, filială a grupului german Volkswagen, a echipat peste 500.000 de mașini fabricate în Spania cu motoare „trucate”. 

Volkswagen nu este singurul constructor ale cărui vehicule emit niveluri suspecte de oxid de azot”, scrie publicația Auto Bild, arătând cu degetul spre anumite vehicule ale grupului BMW, fără a invoca însă explicit că ar fi vorba despre o „păcăleală”, ca în cazul Volkswagen.

În timpul testelor făcute pe șosea – nu în laboratoare – de către un ONG, BMW X3 xDrive echipate cu motoare diesel au depășit de peste 11 ori normele europene pentru emisiile de gaze poluante, afirmă Auto Bild. Este vorba despre același ONG – Consiliul Internațional pentru Transport Curat, ICCT – care este la originea dezvăluirilor despre Volkswagen din Statele Unite.

Dezvăluirile Auto Bild au făcut însă ca acțiunile BMW să scadă puternic, cu peste 8 procente, pe bursă, joi dimineața.  De altfel, BMW s-a grăbit să respingă acuzațiile de manipulare și a insistat că se conformează regulilor de peste tot. Anunțul nu a fost însă de natură să oprească pierderile pe bursă.

Pe de altă parte, Ministerul Transporturilor din Germania a anunțat că și mașini Volkswagen vândute în Europa au avut motoarele echipate cu softul care „păcălea” măsurarea reală a noxelor, iar surse din cadrul companiei spun că la Volkswagen vor fi concediați toți cei care au fost implicați în acest uriaș scandal.

Scandalul Volkswagen ar putea deveni una dintre cele mai mari ameninţări la adresa stabilităţii economice a Germaniei, scrie agenţia Reuters.

Pentru constructorul auto lucrează 270 de mii de oameni doar în Germania şi sunt comunităţi întregi care depind direct de uzinele companiei. În plus, cazul ar putea crea un fenomen de domino pentru industria auto în care ar putea fi antrenaţi şi ceilalţi mari jucători de pe piaţă, precum BMW şi Daimler, estimează analiştii.

Volkswagen riscă o amendă de 18 miliarde de dolari din partea Agenţiei americane pentru Protecţia Mediului pentru că a falsificat rezultatele testelor pentru emisiile toxice ale motoarelor sale diesel. Valoarea penalizării este cu aproape patru miliarde mai mare decât întreg profitul înregistrat de Volkswagen anul trecut. 

Suspiciuni și la Seat

Filiala spaniolă a consorțiului german a montat peste o jumătate de milioane de motoare „trucate” începând din 2009, a afirmat joi cotidianul El Pais care citează surse din cadrul companiei.

Marca spaniolă a vândut 378.586 de vehicule în 2014 și aproape 2 milioane, pe benzină și motorină, în ultimii șase ani, a calculat El Pais.

Volkswagen, care deține 12 mărci de mașini și camioane, a recunoscut că pentru a înșela testele de noxe, a plasat un soft pe motoarele diesel de tipul EA189, cu care sunt echipate circa 11 milioane dintre mașinile sale vândute în toată lumea.

Scandalul, care a izbucnit vineri în Statele Unite, a dus deocamdată la demisia șefului VW, Martin Winterkorn. Alți doi oficiali de la Volkswagen ar urma să demisioneze, la cererea Consiliului de Administrație.

Pe de altă parte, clienții se tem că motoarele trucate ar putea exista și pe modele de Audi și Skoda.

Cel puţin 25 de procese colective au fost declanşate în Statele Unite de către clienţi Volkswagen nemulţumiţi de faptul că au fost înşelaţi. Agenţia de mediu din California urmează să testeze şi motoarele diesel cu şase cilindri care echipează unele modele Porsche şi Audi, ca să vadă dacă respectă normele.

Valoarea de piaţă a Volkswagen a scăzut dramatic de la începutul scandalului, iar repercusiunile asupra industriei auto nu se vor opri aici. Ar putea fi un moment prielnic pentru Dacia, spune Stelian Muscalu, realizatorul emisiunii Business Club:



Etichete: BMW , Volkswagen , industria auto , seat , scandalul volkswagen , SCANDALUL NOXELOR , EFECTE SCANDAL VOLKSWAGEN

Pe aceeași temă
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale