Sari la conținut

Analiza prin care se poate estima cât de lungă va fi viața unei persoane

Oamenii de ştiinţă ar putea prezice dacă o persoană se poate aştepta să trăiască mai mult în comparaţie cu media sau să moară mai devreme prin analiza ADN, conform unui studiu publicat săptămâna aceasta de cercetători din Scoţia, citat de Xinhua.

O echipă de specialişti de la Institutul Usher al Universităţii Edinburgh a analizat informaţii genetice prelevate de la un eşantion format din peste o jumătate de milion de persoane, coroborate cu date privind durata de viaţă a părinţilor acestora, potrivit Agerpres.

Circa douăsprezece zone din genomul uman au fost evidenţiate ca având o influenţă semnificativă asupra speranţei de viaţă, printre acestea numărându-se cinci care nu fuseseră raportate anterior.

Echipa de oameni de ştiinţă a analizat efectul combinat al variaţiilor genetice care influenţează durata de viaţă și au elaborat un sistem de notare. Cercetătorii au descoperit că persoanele din rândul populaţiei analizate care s-au clasat în primele zece procente se pot aştepta să trăiască cu până la cinci ani mai mult în comparaţie cu cele care au obţinut un scor care le-a situat printre ultimele zece procente.

„Dacă luăm o sută de oameni la naştere sau mai târziu şi utilizăm sistemul nostru de notare a speranţei de viaţă, pentru a-i împărţi în zece grupuri, cei din grupul superior vor trăi cu cinci ani mai mult decât cei din grupul inferior, în medie'', a explicat dr. Peter Joshi din cadrul Institutului Usher.

Studiul a fost publicat în jurnalul eLife