Bacteria din gură care accelerează tumorile

dentist

O bacterie din gură ar fi responsabilă pentru cancerul colorectal. Aceasta eliberează o moleculă care accelerează creșterea celulelor nesănătoase.

Fusobacterium nucleatum este des întâlnită în cavitatea bucală și joacă un rol important în acumularea plăcii bacteriene. Cercetările anterioare au demonstrat că aceasta interacționează numai cu celulele canceroase, nu și cu cele sănătoase. Iar noul studiu demonstrează că legătura dintre ele este o moleculă pe care o eliberează bacteria.

Oamenii de știință au analizat datele genetice provenite de la 466 de pacienți cu tumori colorectale. Aceia cu formele mai grave au avut un nivel mai mare din proteina produsă de bacterie.

O astfel de descoperire nu stabilește igiena orală precară drept principal vinovat pentru declanșarea bolii, ci doar explică de ce unele cancere au tendința să evolueze mult mai rapid. Și ar putea duce la tratamente mai eficiente împotriva cancerului, dar și la identificarea mai rapidă a formelor agresive.

Pentru mai multe știri din domeniul științei și tehnologiei, urmăriți pe Digi World vineri, de la ora 19:00, și pe Digi24 în fiecare sâmbătă, de la 16:30, „Jurnalul de științe”, prezentat de Teodora Safta.