VIDEO. Descoperire impresionantă făcută într-o groapă adâncă de 192 de metri, în China

Data actualizării: Data publicării:
O goapă adâncă 192 de metri a fost descoperită în China, iar înăuntrul ei, cercetătorii au găsit o uimitoare pădure străveche, cu copaci înalți de 40 de metri. Sursa: captură YouTube

O goapă adâncă 192 de metri a fost descoperită în China, iar înăuntrul ei, cercetătorii au găsit o uimitoare pădure străveche, cu copaci înalți de 40 de metri. Aici ar putea trăi specii care nu au fost descoperite încă, relatează CNN.

Exploratorii au dat peste dolina din apropierea satului Ping’e din regiunea Guangxi Zhuang la începutul acestei luni. Groapa are o adâncime de 192 de metri și are 304 metri lungime și 149 de metri lățime, potrivit agenției de presă Xinhua.

Cercetătorii au mers timp de câteva ore pentru a ajunge la baza dolinei și au găsit trei intrări ale unei peșteri. Fundul gropii este căptușit cu o „pădure primitivă bine conservată”, cu copaci care cresc spre soare, potrivit experților citați de agenția de presă.

Chen Lixin, care a condus echipa de expediție în peșteră, a declarat pentru Xinhua că tufișurile de pe podeaua dolinei sunt aproape la fel de înalte ca un om și că unii dintre copaci au o înălțime de 40 de metri.

„Nu aș fi surprins să aflu că există specii în aceste peșteri care nu au fost niciodată descoperite sau descrise de știință până acum”, a spus Lixin.

Regiunea Guangxi din China este cunoscută pentru formațiunile sale carstice spectaculoase. În noiembrie 2019, Xinhua a relatat despre descoperirea unui grup uriaș de doline în regiunea Guangxi. Înainte de aceasta, în 2016, oamenii de știință au descoperit cel mai mare grup de doline din lume în provincia Shaanxi din nord-vestul Chinei.

Relieful carstic se formează în principal prin dizolvarea rocii de bază, a spus George Veni, directorul executiv al Institutului Național de Cercetare a Peșterilor și a Carstului din SUA.